Virginia ✅ 49



Pek çok açıdan baktığınızda doğru sanat seçimlerinin yapıldığı bir oyun görüyorum. Bir sanat filmi edasıyla kullanılan birinci şahıs kamera açısı, müzikler, konuşma olmadan anlatılan hikaye çok güzel ve yakışmış seçimler ama... Cüceler o kadar derine kazdı ki bu bir oyun olmaktan çıktı.

Ben pek çok oyun olup olmadığı tartışmalı şey oynadım ve hepsinin bir oyun olduğuna kanaat getirdim. Çünkü kontrolde olduğum hissi, hikayeyi devam ettiren kişinin ben yani oyuncunun olduğu hissini hiç kaybetmedim. Mekanikler açısından bakılınca bu da öyle bir oyun gibi duruyordu fakat bir yerden sonra direksiyonda olma hissini kaybettim. Çünkü oyun anlaşılmamaya kendini anlatmamaya karar verdi. Hiçbir çözüm yapılmadan geniş bir düğüm kısmı konuldu önüme ve benden bunu anlamam beklendi. Yani yapımcıların sanat tercihlerinden biri olan hikayeyi açıklamamak bunu bir oyun olmaktan çıkarıp bir filme dönüştürdü. Bir animasyon filmi olarak tüketmiş olsam daha mutlu ayrılırdım.

55

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Magicka ❌

Golden Compass ✅ 78

Hangover ✅ 64