Turmoil ✅ 68



Yine aynı bok olacak ama bir kere daha buna girmezsem içimde kalacak. Konu bir önceki yazıda bol bol dile getirdiğim bir ürünü öğrenmeye çalıştığın dilde tüketmek. Ama bu sefer bakış açımı biraz daha değiştirip aslında oyunların bunu gerçekleştirmek için doğru ortam olmadığı ile alakalı boş yapacağım.

Oyunlar öğrenme eğrisinde, dil öğretmek konusunda bana göre pek başarılı gelmiyorlar. Evet İngilizce öğrenmemde büyük payları olduğu yadsınamaz fakat oyunların öğreticiliği daha refleks, el göz koordinasyonu, strateji gibi şeylere daha yatkın. Bir oyunu Japonca oynadığımızı varsayalım, az birazda Japonca bildiğimizi. Menüyle tanıştığımız ilk andan itibaren neyin ne olduğunu öğrenmek amaçlı keşfimize başladığımızda beynimizin öncelikli olarak dili öğrenmeyi değil refleks olarak neyin nerede olduğunu kaydetmeye başlar. X kelimesi neyi ifade ediyorsa ifade edilen şeye ihtiyaç anında X'e nereden ulaştığımız hangi tuş kombinasyonları ile ona vardığımız aklımıza gelecek. X'in kelime anlamı ise ya hiçbir zaman önemsenmeyecek yada uzun bir süreçten sonra refleksin bir parçası olarak sistemimize dahil edilecek. Peki bunu neden anlattım? Aslında belli bir sebebi yok. Zaten burasıda belli sebepler için oluşturulmuş bir alan da değil. Sadece Turmoil bana biraz bunları düşündürttü.

Asıl olarak ise Turmoil bana bu kadar küçük ve az mekanikle bir mikro-makro yönetim oyununun nasıl bu kadar eğlenceli ve zaman harcanmaya uygun olduğu oldu. Hepimizin hayatında bir dönem flash oyunlar oynadığı olmuştur. Turmoil bana o havayı yeniden yaşattı gerçekten çok küçük küçük mekaniklerle o kadar kendimi içimde bulduğum bir oyun daha önce flash oyunlar ile olmuştu. Öncelikle bunun için oyuna teşekkür ediyorum. İkincisi ise bu küçüklüğüne rağmen beni yaklaşık olarak 11-12 saat eğlendirmesine teşekkür ediyorum. Hikayeye sahip olan değil ama mekanikleri içinde kendi kapitalist hikayenizi yazabileceğiniz, içinizdeki petrol zengini olma hırsını dışa vura, daha fazla kazanmak için şansınızı zorladığınızda sizi cezalandıran güzel bir oyundu.

68

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Magicka ❌

Hangover ✅ 64

Undecember ❌