After Life - Sezon 1 ✅ 74



After Life bana aradığım şeyleri pek veremedi açıkçası. İyi düşünülmüş, iyi yazılmış ve oynanmış bir dizi ama gene de bir türlü o iyi olma eşiğini atlayamamış bir dizi. Ne aradığım konusunda benim de pek bir fikrim yok ama kendisini farklı kılan tek şeyin Ricky'nin etrafına karşı olan tepkileri olmasını beklemiyordum.

After Life'ı izlerken zaten normal hayatın işleyişinin senaryolu bir hali gibi hissettim. Yani gereksiz. Bunlar zaten istesen de istemesen de hayat içinde yaşayacağın ve hissedeceğin durumlar. Sevdiğiniz bir insanın ölmesi bu dünya da kaçınılmaz. Bu olaya karşı vereceğiniz tepkilerin aşırılığı da kaçınılmaz. Bunların intihara meyilli şekilde olması da yaşanılabilir bir sonuç. O zaman bunu ekran karşısında göstermeye değer farklı kılan başka bir şeyler olması gerekmez mi? Benim gözümde gerekir. Çünkü en nihayetinde bu bir belgesel değil bu yazılmış ve oynanmış bir şey. Verilen tepkiler yaşanan olaylar ve karakterler gerçekle çok yakın olmakla beraber kurgulanmış şeyler. Örnek vermek gerekirse bir manzaranın tıpa tıp aynısı resmetmek gibi. Gerçeğinden hiçbir farkı olmayan bir replikadan bahsediyorum. Ortada, gördüğünü kopyalamak, konusunda aşırı başarılı bir iş yapılmış olmasına karşın, bunun sanatsal değeri tartışma konusudur ve eğer başka eserler ile karşılaştırmak gerekirse en iyisi zaten gördüğümüz yani asıl orada duran manzaradır, bunun tıpatıp aynısının tuvaldeki hali değil. Tabi yaptığınız iş fotoğrafçılık değilse ki fotoğrafçılık açısında da pek üst düzey bir iş değil bence bu. Bunlar zaten ölümün herkes tarafından bilinen yüzleri eğer bir fotoğraf karesi yakalamak istiyorsan biraz daha farklı bir şeyler göstermek daha iyi olurdu nezdimde.

Kısacası ortada anlatılacak ya da gösterilecek farklı bir şey ben bir türlü göremedim. Dediğim gibi başarılı bir kopya fakat olay Yıldızlı Gece'nin Van Gogh'un gördüğü halini mi yoksa resmettiği halini mi sevdiğinizle alakalı. Hava neredeyse her 18 saatte bir geceye çaldığını ve yıldızların da hep gökyüzünde olduğunu düşünürsek, bunun kopyalanmış hali yerine ondan ilham alınmış hali daha kalıcıdır. Ama bizim elimizdeki Yıldızlı Gece gibi farklı bir bakış açısı değil. After Life karısına aşık bir adamın onu kaybettikten sonra yanında olup onun tekrar ayağa kalkışına şahit olmanızı isterken, bunu gerçeğe en yakın şekilde yapma uğraşında hem olayın hem de sanatsal ürünün ruhsuz olması ile sonuçlanmış.

74

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Magicka ❌

Golden Compass ✅ 78

Hangover ✅ 64