Doktor Moreau'nun Adası ✅ 76



wow
Epeeey uzun aradan sonra bir kitabı adam akıllı okuyup bitirdim. Bu tatil benden çok fazla şey alıp götürecek olsa da en azından içimde kitap okumaya dair bir kıvılcımı yeniden yaktı. Kendimi tekrar okumaktan zevk alır, kendimi kitaba kaptırmış bir halde görmek beni mutlu ediyor. Evet kitaplar tükçe şimdilik ama eğer başarılı bir geçiş sağlarsam bunu tüm dillere ve konulara yayabilirim sanırsam. Ki bu kıvılcım sadece kitap okumakla da sınırlı değil. bu aralar konusu ilgimi çeken uzun uzun yazıları bile okurken bulabiliyorum kendimi. Biraz ileri sara sara olsa da farklı türde bir şey okuyor olabilmek de bir kazanım sanırsam.

Tabi biz asıl konuya gelelim Moreaunun Adası. Öncelikle konu olarak beklediğimin biraz dışında biraz içinde bir kitap buldum. İçinde çünkü kitap arkasını okuyunca Chimera falan diye düşündüm, dışımda çünkü tam olarak chimera yok ve asıl odak biraz farklı. Bu kitap bence bilim kurgu olduğundan daha çok gerilim kitabı. Bu da kitabı benim için ilgi çekici kılan en önemli kısım oldu. Beklentim kitaptaki hayvanların odakta olduğu ve gelişmek, bilim vs gibi temaların baskın geleceği iken, bulduğum bir takım durumlar içindeki talihsiz bir adamın yaşadığı farklı farklı gerilimler idi. Kitap ne gerilim ne de bilimsel kurgu kısmında o kadarda başarılı değil fakat ikisini gerilimin baskın olduğu bir yemekte güzel harmanlanmış. Yeni bir tarif yapıp yemiş beğenmiş fakat ilk sefer olduğu için daha iyisinin yenilebileceğini bildiğin bir yemek gibi olmuş. Daha iyisi kesinlikle yapılabilirdi bu kitaptan.

Öncelikle anlatım dili ve kurgusu olarak çok fazla kopukluğa ve anlatılamayan yerde kolaya kaçmalar var. Bu durum ve daha iyisi fikri beni kitaptan bir tık uzaklaştırsa da okurken geçirdiğim vaktin bir dakikasında bile sıkılmadım (bendeki dış etkenlerde önemli tabi ama kitabı farklı koşullarda okusam gene aynısını yazarım gibi geliyor). Bu kitap medyumunda çok önemlidir. süreklilik ve akıcılık olmadığı zaman kitap okumak bir ızdırap halini kolayca alabilir. Burada bu güzel harmanın kopuk kısımları kapatmasıyla sağlanan bir kabul edilebilirlik var. 4 yıldız verdim sanırsam 100'lükte de 76-78 gibi bir yerdedir.

76

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Magicka ❌

Golden Compass ✅ 78

Hangover ✅ 64