Mutant Year Zero: Road to Eden ✅ 73

2018, by Bearded Ladies


Harbiden böyle mi bitirmeyi uygun gördünüz. Yani Sırf dlc ya da ikinci oyun için mi böyle bitti. Hayır iki durumda da bok gibi bir son. Zaten oyunda bir yerden sonra Elder'ın aslında doğruları söylemediğini anlamamamız ve bu sona şaşırarak bir tatmin mi yaşamamız gerekiyordu. Resmen hayal kırıklığı.

Son kısma bir ek olarak bir eksi daha söyleyeyim, hikaye anlatıcısı keşke değişebilir olsaymış. Bormin'i çıkarabildiğim ilk andan itibaren çıkardım ve bir daha yüzüne bile bakmadım. Eee haliyle Bormin'e karşı herhangi bir sempatim yok ve hikayeyi anlatması bağlanamadığım bir karakterin görevi olmamalıydı sanki. Onun hikayeyi anlatmasındansa o seçtiğim üçlüden birisi hikayeyi anlatsa ya da bambaşka biri anlatsa daha iyi olurdu. Tabi bu seslendirme yazma açısından falan bir ekstra olarak eklenebilir ama buna anlatım dizaynına küçük bir dokunuşla da başka bir şekil verilebilirdi. 

Onun haricinde ben gerçekten eğlendim. Taktiksel açıdan aşırı derin değil ama mutlu edecek kadar hatta ondan da bir kaç kalibre öteye gidecek derecede eğlenceliydi. Atmosfer gerçekten iyiydi mesela bölüm tasarımları özenilmiş, ayrıntılara önem verilmişti. Güçsüzlük-güçlülük hissi çok güzeldi, bir yerden sonra herkesi tek turda öldürebilecek raddeye gelmek bana inanılmaz bir haz yaşatmıştır her oyunda. Burada da öyle oldu. Dar dahi olsa farklı kombinasyonlara ön ayak olan derin olmayan ama geniş bir alan olması tatlıydı.

Hikayede aslında eğer son olarak buradaki tercih tercih edilmemiş olsa çok daha başarılı olabilirdi. Ama bu hiçbir şeye kapı aralamayan ve aynı zamanda aşırı havada kalan bir anlatımla birleşen son oyunu bitirmeye değer kesinlikle değildi. Ne bileyim son bir boss, farkli bir karakter, beklenmedik bir olay yani herhangi bir olay konudan alakasız bile olabilir olsaydı anlamlandıramaz fakat okey derdim herhalde.

73

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Magicka ❌

Golden Compass ✅ 78

Hangover ✅ 64