Abzû ✅ 76

2016, by Giant Squid Studios

Çok kısaydı be, valla ben daha anca anca ısınıyordum. Ne ara bitiverdi. Biraz daha balıklarla oynasam, okyanustan gökyüzüne sıçrasam, dev gibi balıkların kuyruklarında seyahat etsem. Bir iki chapter daha yazılırmış be. Hem hikayeyide pek anlayamadık, yok mu bir kaç satır bizim dilden şeyler. Çok içimde kaldı ya keşke bir şeyler daha olsaydı. 

Deneyim oyunu olarak anlatabiliriz bunu sanırsam. Tama her şey deneyim edilir zaten fakat bu artık satırlarımda sıklığını yitirse de ara ara çıkan 'ben bunu nasıl anlatayım bu ancak deneyim edilebilir' türüne mensup. Ne desem ne anlatsam bir deneyimle diğeri arasındaki fark dağlar kadar farklı olacağından üzerine yazmak zor. 

Başlarda oyuna ısınmakta gerçekten zorluk yaşadım. Bir şey beni oyunun içine girmekten alıkoyuyordu hep. Bu kontroller de olabilir, biraz lop diye oyunun içine bırakılmamız ve kendi kendimize yolumuzu buluyor olmamız da olabilir. Ama bu öyle oyuna girememek ki sanki oyunu başka biri oynuyor ben onu izliyorum gibi. Oynadığım şeyin beni sanki içine almak istememesi ya da benim girmek istememem gibi aramızda bir duvar varmış gibi oyun ve ben çok ayrışmış bir haldeydik. Bu aslında böyle bir oyun için gerçekten kötü bir şey. Oyuncuyu içinde kaybetmeden içine sokamadan böyle bir oyunda ne anlatmak istediğini anlatabilirsin ne de göstermek istediğini gösterebilirsin. Biraz oyun mediumdan çıkar oyuncu için dizi film mediumuna dönebilir ki genelde kötü bir tat bırakır ağızda. 

Ama bu ilk kopukluğa rağmen ben bir ara oyunda kayboldum. Baya baya kendi bedenimden soyutlanıp sarı-siyah bu robot mu desem insan mı desem dediğim şeyin bedenine girdim. Bu his belki oyunun çok küçük bir kısmındaydı ama çok yoğun ve çok muhteşem bir histi. Yani az biraz bir şeyler tüketmiş biri olarak daha önce hiçbir oyunun içinde bu kadar yoğun bir biçimde kaybolduğumu hatırlamıyorum. Bu kültürel ürünün yapabileceği en otantik şey sanırsam kişiyi ürünle bir etmek, kişiyi bedeninden ve dünyadan soyutlamak olsa gerek modern dünyada. 

Oyunun geri kalanı çok akışkan bir deneyim olsa da; kısa olması, açıklayıcı olmaması, alanların dar olması tam bir negatif olarak saymasam da beklenti kırıcı olması beni biraz yıprattı. Sonuçta deneyimim, anlayabildiğim ve hissedebildiğim kadar değerlidir. Oyun kısa olunca hissedilenlerin derinliği azalıyor, açıklayıcı olmayınca deneyime anlam kazandırmak zorlaşıyor ve alanlar dar olunca (sadece harita olarak değil, fikri bir darlık) ne hissetmeye ne de düşünmeye pek alan kalmıyor. Keşke bir şeyler daha olsaydı.

76

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Magicka ❌

Golden Compass ✅ 78

Hangover ✅ 64