Awesomenauts ✅ 61

[2012, by Ronimo Games]

Herhangi bir yapımcı 2D-Moba yapmak istese bakması gereken ilk oyun kesinlikle bu olur sanırsam. Tema olarak aslında pek bir ses getirmesini veya çok büyük oyuncu sayılarına ulaşmasını hiç beklemeyeceğim ve zaten beklemediğim bir oyun oldu hep. İlk başlarda hayatına ücretli başlayan sonra ne zaman olduğunu hatırlamadığım bir zamanda beleşleştirilen ve şuanda da son yıllarını yaşadığını tahmin ettiğim benim kütüphanemde çok uzun zamandır duran bir oyun. İlk oynadığım yıllarda da bugün bunları yazmamı sağlayan son oynayışlarımda da çok olmasa bile neredeyse aynı eğlence, zevk ve deneyimleri yaşadığımı söyleyebilirim. Fakat devamlılıkla alakalı hep bir sorun yaşıyorum. Rekabetçi oyun zevksizliğinden gelen bu devamlılık sorunun yanına oyunda pek bir şey vadetmeyerek (ki zaten hangi rekabetçi oyun ne vaat ediyor.) tuz biber oluyor. 

Konsept olarak çok yenilikçi değil ama oturaklı olması oyunun en büyük artısı sanırsam. Zaten ilk çıktığı dönem aşırı popüler olan MOBA türüne niş bir yan dal açma çabasıyla yola çıkmış, yeni bir soluk arayan oyuncuları kendine çekme çabasını sürekli sürdürmüş bir oyun oldu. Ama MOBA türü ne kadar yan yollardan farklı yere ulaşabileceğin bir tür ki bu oyun diğer MOBA'lardan farklı olabilsin. Ne kadar farklı olursa olsun bu konseptin içinde aynı şeyin laciverti olmaktan pek kaçamıyorsun maalesef. E halliyle benim gözümde de ileri gitmesine bir ket vuruluyor. 

Bu durumun farkında yapımcı firma da olmalı ki yaklaşımlarını hep yeni ailenin ilk çocuğuna muamelesi gibi görüyorum ben. Düşük bütçe, düşük tecrübe ve büyük sevgi. Yani bu herhangi bir bilgi çerçevesinde yapılmış bir yorum değil bana öyle hissettiriyor sadece. Kendi çapında az para, az deneyim ve tutku ile gerçekten üzerinde uğraşılmış yanları varmış gibi geliyor bana hep fakat bunlar pastanın üstündeki çok iyi çilekler olmaktan öteye gidemiyor ve ben pek pasta sevmem aslında. Ayrıca sevsem bile bu pasta biraz bayat sanırsam.


61
26.07.2020

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Magicka ❌

Golden Compass ✅ 78

Hangover ✅ 64