Full Throttle Remastered ✅ 66

 by LucasArts, Double Fine Productions, 1995-2017, 23.05.2022

Eski olduğunu çok belli eden bir oyundu. Bir şeyleri bulmak adına bir ipucu bir fikir vermek konusunda oldukça tutucu bir yaklaşımı vardı ve bir yerde takılsan belki de hiç ilerleyemeyeceğin, çözümü yanlış yerlerde aramaya iten bir sarmala girebilir. 

Bir 95 oyununa kendini anlatamıyor ya da zor demek oldukça saçma bunun farkındayım. O zamanlar oyunlar farklıydı, pek çok şeyi kendi başına bulmak bir yerlerde takılmak arkadaşlarına sormak falan oyunun bir parçasıydı bir oyun mekaniğiydi. Sırf bu yüzden oyuna kötü bir gözle bakamam ama ben başka bir devrin oyuncusuyum bunu oldukça sert hissediyorum dönem dönem. 

Oyunla ilgili beni asıl üzen şey ise maalesef bu mekanik değil hikayenin haliydi. Karakterleri çok iyi bir oyun olmasına rağmen bunlara hikaye yazmakta başarılı olunamamış. Onu da geçiyorum yazılan hikayeyi anlatmakta da başarılı olunamamış. Oynanışsal kopukluğu bir yere kadar kabul ediyorum ama hikayedeki kopukluğu pek kabul edemiyorum. Bu sadece oyunun eski olmasıyla da açıklanılabilecek bir şey değil bence. Çok eminim o dönemlerde de iyi hikaye yazan ve iyi anlatan oyunlar kesinlikle vardı. Hatta ve hatta bunların bir kısmını direkt olarak LucasArts yaptığı oyunlar oluşturduğuna eminim. 

Neyse oyunun içine dair yazabileceğim başka bir şey yok sanırım ama dışına dair bir değişiklik yaşandığı baki. Bu oyun öyle ya da böyle benim yarıda bırakma serimi kesti. Bu benim adıma başlı başına bir şeydir. Ne yalan söyleyeyim bir süredir ne bir şeyler yazmak ne de yapmak içimden gelmiyor. Hele hele biraz bile sevmediğimi hissediyorsam bir şeyleri yapmak zul geliyor. Bu sebepten oyunda, çok olmasa da, dış kaynaklardan yardım aldım. Onun dışında güzel çizimleri bence biraz gümbürtüye gitmiş, iyi karakterlere sahip, bir deneyimdi. 


66
26.05.2022











Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Magicka ❌

Golden Compass ✅ 78

Hangover ✅ 64