Mass Effect 1 Legendary Edition ✅ 72

 by Bioware, 2007-2021, 19.06.2022

Vay be. Güzel oyun harbiden. Az ya da çok oyunla alakalı bir şeyler daha önce yazmıştım. Tekrar oynamak bana hiç bir sıkıntı yaratmadı ki bu çok nadiren olur. Normalde tekrarlar beni yorar ama bu baya tatlı bir deneyimdi. Kendimi hikayeye daha hakim hissettim. Hem bazı unutulmuşlukları tazelemek hem de ilk seferde anlayamadığım, kaçırdığım ya da bağlayamadığım şeyleri daha iyi kavradım. 

Ama bunun Legendary Edition'la bir alakası yok. Zaten var olan oyun hiç değişmeden burada gibi. Legendary Edition'ın yaptığı şey ise daha çok bunu baltalamak olmuş. İlk oynadıpımda çok iyi çalışan o eski oyun şimdi olur olmadık yerlerde FPS düşürüyor. Böyle salak bir olayı nasıl başarmışlar neden böyle oluyor hiç anlamadım. Sorun hardware kaynaklı değil orası kesin, oyunun ya shaderlarını ya terrain yükleme kodlarını öyle bir değiştirmişler ki sanki oyunun eski hali ile yeni hali kapışıyor. FPS Cap'in sabit 240 olması saçma. Sürekli 240'dan da 60'tan da bir 15-20 FPS düşürme olayı saçma. Hatta FPS Cap açınca oyunun kirli gözükmesi bambaşka bir saçma. Yani teknik açıdan sıçılmış ve batırılmış. Bu arada baya downplay ediyorum bu konuyu, başka oyun olsa götüne tekmeyi yemişti. Yani dillere destan bir başarısızlık var bu tarafta. 

Ama oyuna dönersek aksiyonun tekrar oynanabilirlik açısından ne kadar önemli bir araç olduğunu hissettim. Oyunun oldukça çok tekrar eden ve hiçbir anlamda özel olmayan adam vurma işi özel olmadığı kadar niyeyse sıkmayan da bir iş. Oyunun asıl yoran kısmı mobilite. Hem araç hem yürüme çok gereksiz yorucu ve sıkıntılı. Bırak da combat dışındayken şehirde orda burda koşabileyim, hemen bitmesin staminam. Araç kısmında da Mako kullanması inanılmaz eğlenceli bir araç. Rocket League gezegen geziyoruz gibi bir hissi var ama gezilen alanlar o kadar saçma büyük ve gereksiz randomize engebeli ki bazen kafayı yiyecek raddeye getirebiliyor bir yerden bir yere gitmek. Evet Mako'yu eğlenceli yapan en büyük etken bu engebeler ama biraz aşırıya kaçıldığı gerçeği sabit. En azından bu Edition'la beraber ben Mako'ya bu engebeleri daha az sıkıcı yapacak bir ekleme en azından bir tweak görmek isterdim. 

Yeniden oynaması oldukça zevkliydi ama bir o kadar da zahmetliydi. Yaklaşık 40 saat falan oynamama rağmen en az 60-70 saat oynamışım yorgunluğu vardı ve bu da ana oyunun değil edisyonun bir ayıbıydı. İyi çalışan ve bana kalsa herhangi bir yeni edisyona ihtiyaç duymayan bir oyunu bile bu hale getirebilmek ancak EA'in yapabileceği bir iş olurdu. Keşke satılsa şu firma da kurtulsa şu IP'ler bunların elinden. En azından bu firma artık profit ve prestij kısmını ayırmalı. 

72
26.06.2022

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Magicka ❌

Golden Compass ✅ 78

Hangover ✅ 64