Mass Effect 3 Legendary Edition ✅ 62

 2012-2021, by Bioware, 05.07.2022

Nasıl anlatsam nerden başlasam. Oynanış, tat, yazım ve daha nice konuda birinci oyunun kalitesi ne 2'de ne 3'te yok ne yazık ki. Sanki hikaye küçükken karakter, görev, diyalog yazmak daha başarılıyken hikaye büyüdükçe bence asıl tadı veren bu kısımlar daralıyor, haliyle de oyun karaktersizleşiyor. Büyük hikaye fena değil amam tatmin edici de değil. Üç ya da dört (ya da beş) son var ama hiçbiri tam anlamıyla anlaşılmıyor ve anlatılmıyor. Benim Shepard Peacemaker gibi bir karakter olduğundan yeşil son patlattı ama iyi mi yaptı kötü mü yaptı en ufak fikrim yok. En azından kısa vadede herhangi bir ırk ya da türü ayırmadığından kafası rahattır herhalde. 

Aslında oyunun ucu bucağı da bu gibi. Bir takım teknik şeyler hariç bence bolca kötü oynanış ve hikaye dizaynına sahip bir oyundu. Ha keza ikinci oyun da öyleydi. Ben niyeyse bu iki oyunu hatta Dragon Age'in son iki oyununu da serilerin Bioware'den EA'e geçişi gibi görüyorum. Bu dört oyunda da hissedarlar ne der, nasıl satarız gibi temaları oyunun en temel noktasında olduğunu görmeden duramıyorum ve yine bu iki serinin ilk oyunlarına bakınca tutkuyla yapılmış olduklarını hissetmeden edemiyorum. Bu durum benim diğer dörtlüye olan bakışımı çok kötü bir yere koyuyor. Tekil olarak o kadar kötü değiller ama seri içinde değerlendirince kaybedilen şeyler benim için daha göze batar hale geliyor. Daha popülist olmak uğruna ilk hallerinden bambaşka bir kimliğe (sektörde ne tutuyorsa o dönem o ya da sektör standartları) bürünüyorlar gibi geliyor hep. 

3. oyun evet... Benim gözümde iyi ya da kötü Shepard'ın hikayesini sonlandırıyor. Sentez olma muhabbeti ilginç olma potansiyeliyle beraber dördüncü oyuna dair bir heyecan da yaratıyor. Ama açık konuşayım iyi yazılmasını hiç beklemiyorum. Bu sonlardan hangisi olursa olsun üzerine bir şeyler yazmak çok zor olacak bir de eğer her son canon gibi bir noktadan başlarsa neredeyse imkansız bir göreve girişirlermiş gibi geliyor. Insane zorluğa burada artık bir dur dedim. 2,5 oyun sonunda saçma sapan bir görev sonrası artık bu oyunu bu zorlukta oynamaya değer kılan hiçbir şey olmadığına kanaat getirdim. Bu tercih benim açımdan gerçekten onur kırıcı bir seçim oldu. Diğer bir açıdan da oyunun gözümde ne kadar değer kaybettiğinin bir tezahürü. İlk oyunu oynarken hissettiğim hiçbir şeye erişemedi, oyun kimlik olarak genişlemek yerine hep daralmayı tercih etti ve en sonunda da mumu varoluşsal bir sorunu organik sentetik kalıbına sokarak küçülttü. Bir de her şeyi geçtim Mako yok.

62
14.07.2022

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Magicka ❌

Hangover ✅ 64

Undecember ❌