Brief Answers to the Big Questions ✅ 59

by Stephen Hawking, 2018, 07.08.2022

Beklentim biraz daha yumuşak bir kitap olmasıydı ama ne kadar yumuşatılma çabası barındırsa da hem soruların derinliği hem de cevap verenin ekspertizliği cevapları ağırlaştırmış. Bu teorileri anlatmak, açıklamak falan oldukça zor şeyler bir de onlarla bu derin sorulara cevap aramak basit bir köylü için anlaşılması daha da zor bir hale sokuyor. Tabi bu sıradan bir okuyucu için geçerli, zaten bu konulardan anlayan adamlar için bir sorun yaratmasa gerek bu cevaplar çünkü Stephen abinin verebileceği en basit cevap sınırı buralarda zaten. 

Belki kitapla ilgili en sıkıcı nokta yazarın çok fazla kitapta olması. Soruların geçtiği alanda son dönemlerin en önemli figürü olması onu kritik kılıyor fakat sürekli olarak bu teorim, bu bulgum, bu vakfım denmesi sorulara cevaptan çok bir otobiyografi hissi, bir narsizm ve bir kendini pazarlama hissi veriyor. Hawking'in bu konularda ne kadar ağır bir figür olduğunu göstermesi için bunlardan hiçbirine ihtiyacı yok ama ağırlığının bir yan etkisi olarak kitap bunları çabalıyormuş gibi görünmekten kurtulamıyor anlaşılan. Sebebi ne olursa olsun bu durum sorulara daha geniş bir açıdan ya da daha nötr bir açıdan bakmayı zorlaştırıyor. Ama kitabın amacının da bu olmadığının farkında olmak gerek, cevaplar yazarın cevapları görüşler yazarın görüşleri bir röportaj gibi konuşanın daha kendi perspektifine odaklandığı bir kitap ama yine de bir röportaj değil. 

Yukardaki konular sebebiyle biraz hayal kırıklığına uğradım ve dönem dönem sıkıldım. Son dönemin en parlak zekalarından birisi bizim adam yerine koymuş derin derin sorulara biz köylülerin anyabileceği kadar sığlıkta cevaplar vermiş bense gelmiş nötr değil diye ağlıyorum. Aslan gibi desene koçum benim kafam bunlara basmıyor agam biz köylüyük anlamamışık öğrenmemişik. İşte şimdi söylüyorum quantumdan bi sikim anlamıyorum. Zaten quantum fiziğinin de karakteri bir şeyleri anlamamak gibi sanırım. 

59
12.08.2022

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Magicka ❌

Hangover ✅ 64

Undecember ❌