The Last Wish (Der letzte Wunsch) ✅ 74

 by Andrzej Sapkowski - trl Erik Simon, 1993 (2007), 01.01.2023

Siker sokarım bu Almancadan tat alamama işi canımı çok sıkıyor. Okuyorum, anlıyorum, anlamadığım yerde tempoyu bozmadan hızlıca çevirip dönüyorum ama bir gram bak bir gram bile zevk almıyorum. Ruhsuz, duygusuz, renksiz bir şey okuyor gibiyim sanki. Renksiz bir duvarı saatlerce izlemekten farksız. Bir de son 50 sayfaya bak. Bir anda modum değişti İngilizce okuyunca. 

Yok yani ne kadar istesem de çabalasam da bu dil beni hiç ama hiç mutlu etmiyor. Ne akademik ne eğlencelik ne işe yararlık hiçbir konuda bana bir his bir kazanım sağlayamıyor. Halbuki özellikle benim çevrelendiğim olasılıklar bütünü için en yararlı, en mantıklı, en işlevsel ve hatta anlamlı dil Almanca. Ama yok ne yapsam ne etsem sevdiremiyorum bu dili kendime, sanki benim beynimde iki dillik yerim varmış da bu üçüncüsü fazlalıkmış gibi sanki herkesi sıkıştıran ve bunu hiç umursamayan bir otobüs yolcusu gibi sanki yanlış yaptığım her seçimin bir nişanı bir sembolü gibi... Ama saklamadığım da bir sembol, sürekli kendime entegre etmeye çalıştığım da bir sembol. Belki kaybolsa gözümden, bir kenarlara saklasam çok daha doğru olacak  ve açtığı yere daha mutlu taşıyacağım nişanlar koyacağım ama belki de o daha mutlu edecek nişanlara ulaşmanın yolu da bu renksiz ve sıkıcı nişanlardan geçiyordur.

Neyse işin her Almanca bir şeyler yaptığımda gelen histeri krizlerini bir kenara koyduysak kitaba geçebiliriz ya da yine kitaba gelemediğim bir kısma geçebiliriz. Sırasıyla bir, kitap okuma düzenim paramparça ve kitabın sonlarına doru ancak bir şeye benzer bir kitap okuma düzeni oturtabildim. İki, çok mekan değiştirdi Antalya İstanbul arası kitabın ruhu bana geçemedi. Üç, Dış etkenler açısından hayatımda gördüğüm en sikko zamanlardan birine denk geldi. Uzun vadede zaten plan yapamazken, orta ve kısa vadede de ne bekliyorsam hepsi keskin bir kırılma yaşadı ve bunların sorumlusu ben bile değilim. Bu kırılma öyle büyük bir kırılma ki hayatımdan alacağımı hiç düşünmediğim kararları almaya itebilir beni. 

Hal böyleyken bence kitap hakkaniyetli bir şekilde değerlendirebileceğim bir noktada değil. Ama adaletli ama adaletsiz bir seçim yaparak son 50 sayfadaki deneyimimi daha bir parlatarak değerlendirme yapıyorum ve ona göre puan veriyorum yoksa Almanca kısım kitaba çok büyük ayıp edecek. İyi bir kitap yanlış bir zaman.

74
11.02.2023

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Magicka ❌

Hangover ✅ 64

Undecember ❌