Somerville ✅ 57

by Jumpship, 2022, 07.12.2022

Narrative mess. Sadece iki kelimeyle bu oyun bundan ibaret narrative mess. Understanding sonunu ilk kim buldu, bu son nasıl bulundu herkes çok akıllı da bir ben mi salağım bu sonu oynarken fark edemedim. Her şeyin bir muadili varsa ilk muadili kim buldu. Bu bir secret ending falan değil bu arada oyunun bir nevi true ending'i ama bu ending'e nasıl ulaşacaz onu hiç düşünmediniz mi. Oyunun başında bunun bir dil özelliği gösterdiğini anladık o kadar salak değiliz de tek renkle başlayıp sonraki renklere çok geç sahip olduk (ki bu en en en basit nokta), onu geçtim baya karmaşık bir diyalog biz bunu nasıl yapalım normal oyuncu olarak. Dil bilimcimiyim lan ben orospu çocukları 3 saat oynadığım oyunda bu bu demektiri anlayıp cevap verecem. Ya hadi tamam dili anlatmak adına çok bir zaman ayırmıyorsun eyvallah da kendini anlatmak adına da zaman harcamıyorsun onu napacaz. Tamam kimse konuşmasın tamam yazı falan da yok ama bir şeyleri göster belli et ya. Hangi son olduğundan bağımsız ulan bu oyunun sonu bş garipti diyip internete b akmasam oyundan bi sik anlamıcakmışım. Hadi her şeyi geçtim o kadar karım çocuğum bir şeyim var bunlara dair bir his göster bırak köpeği falan seveyim arada bir şey yap ya var elinde malzeme niye hiçbir şey vermiyorsun bana ya. 

Çok ümitliydim bu oyundan, hayal kırıklığına uğradım. Yapanın sadece kendisi için yaptığı bir oyun olarak kaldı maalesef. Bu yönden biraz Braid'e benziyor ama o bazı şeyleri çok çok iyi yapıp hikayesini biraz anlaşılmaz yaparak o noktada yapanın kendisine bağımlı kalıyordu, ki o hikaye buradakiyle karşılaştırılamaz bile. Bir de bunlar yetmez gibi oyunda bozuk. Ben yine yarı düzgün bir halini oynadım ama diğer insanlar baya baya sorun yaşamışlar. Oyun motoru hiç stabil değil anlaşılan. Yazık olmuş bir oyun ve kötü bir deneme olarak nitelendiriyorum. Ana temalar hem tek başına hem de birlikte oldukça ilgi çekici ama sunuş eşittir sıçış olmuş.


57
09.12.2022

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Magicka ❌

Golden Compass ✅ 78

Hangover ✅ 64