Neon Genesis Evangelion ✅ 100

S01-B01 Angel Attack
by Kazuya Tsurumaki, 23min, 04.10.1995

Çok iyi çizilmiş lan. Ama baya iyi çizilmiş baya baya. Ama ilk bölüm adına ortada bağlam eksikliği fazla, diyaloglar bok gibi (belki altyazıdandır).İlk bölüm için görsel şölen taşıdı ama sonrası için daha fazla bağlam ihtiyacı kesin.

77
23.01.2023


S01-B02 Unfamiliar Ceilings
by Kazuya Tsurumaki, 23min, 11.10.1995

Daha fazla context ama daha anlatacak çok şey var. Bir de dizinin standardı çok yüksek.


79
23.01.2023


S01-B03 The Silent Phone
by Hiroyuki Ishido, 23min, 18.10.1995

Çok iyi ya. Niye bilmiyorum ama anlatma şekli, sunuş şekli çok yakışıyor. Başta kopuk diyorsun sonra evet abi bu bir stil, bir tercih ve çok yakışan bir tercih olduğunu kavrıyorsun. Melankolik haller, makineyle birleştikçe daha da içi boşalan varoluş ama yine de bir şeyler hissetmeye dair açlık ve çaba... Ama hiç düzeltemeyeceği eksik 20 dakika olması. Ben anlamıyorum ne ara başladık ne ara bitti ama milyar yıllık japon geleneği elden ne gelir. 


85
24.01.2023

S01-B04 Rain, After Running Away
by Tsuyoshi Kaga, 23min, 25.10.1995


Ananı sikim ne güzel kaçtı, ne güzel anlattı, ne güzel korktu. Dizi 14 yaşı çok iyi yapıyo. Bir çocuğun duygu ve fikir dünyası anca bu kadar olur. Neredeyse hayatımın her döneminde (özellikle de bu dönem) kirpiliği yaşamış bir insan olarak anlatılan şeyleri bana çok yakın görüyorum. Tabi bize burada olduğu gibi hoş geldin diyen hiç olmadı ama bu bir film hilesi gerçekte kimse kendi içini boşaltmış insanlara hoş geldin demez. 14 yaşındaki bir kirpi böyle hisseder, burada yapılanları yapamasa da bu ve daha fazlasını yaptığı senaryolara dalar. 


93
24.01.2023



S01-B05 Rei, Beyond the Heart
by Keiichi Sugiyama, 23min, 01.11.1995

Bu kızı dövmek lazım. Çocuk insanlık yapıp gelmiş soğuk soğuk haller tokat falan. Ulan baba çocuğun babası ayrıca yarrak gibi de bir adam. Bir sana iyi gibi o da hiç hayra alamet değil. Pedo medo olmasın bu şerefsiz ama bu ilişkiler bütünü garanti Shinji'nin anasıyla alakalı çıkacak. Anası garanti EVA01 ile birleşmiş Rei de bunların kızı falan mı acaba. Öyleyse favori çocuğu olan tam bir şerefsiz baba sendromuyla karşı karşıyayız. 


84
24.01.2023


S01-B06 Showdown in Tokyo-3
by Hiroyuki Ishido, 23min, 08.11.1995

Esas oğlanı istediğiniz kadar bu kıza aşık etmeye çalışın hala boktan bir karakter ve dövmek istiyorum. Kapalı olmak farklı bir şey atılan adımlara karşı kaba olmak farklı bir şey. Bi saniye ulan yoksa ben bu kız mıyım aq. Eğer öyleysem herkesten özür dilerim ama yok ya ben bu kadar kaba bir insan değilim. Bir de karakterin duygusal bir obsesyonu da var Shinji'nin babasına vurgun neden çünkü pod'un içinden çıkarmış onu vay amına. 


80
24.01.2023

S01-B07 The Works of Man
by Keichi Sugiyama, 23min, 15.11.1995

Aga dünya bitmiş herkes hala bana para yok hayır bana para derdinde mına koyim kapitalizm.


67
25.01.2023

S01-B08 Asuka Arives in Japan
by Kazuya Tsurumaki, 23min, 22.11.1995

Duruldu biraz ama adem mi dediniz. Yok artık.


74
25.01.2023

S01-B09 Mind, Matching, Moment
by Seiji Mizushima, 23min, 29.11.1995

Çocuk dizisi olmaya gerek yok bu animecilik canımı sıkıyor bazen. Bir de ben son dönemde dejavu'nun dejavu'sunu yaşamaktan çok sıkıldım. Asuka'yla Shinji telefonda kavga ederken bu anı tam anlamıyla ve hatta dejavu'nun dejavu'su diye düşünüp kafamı elime koymalı kısmına kadar dejavu yaşamak saçma sapan bir iş. 


70
25.01.2023

S01-B10 Magmadiver
by Tsuyoshi Kaga - Hiroyuki Ishido, 23min, 06.12.1995

Asuka tüm diziyi tek başına daha çocuksu bir hale getirdi. Tamam karakter ve diğer çoğu karakter çocuk o yüzden o çocuksuluk hep var da Asuka işin bokunu çıkarıyor biraz. Tamam bu çocuksuluğun içerdeki ciddi kırılmaları ve ruhsuzlaşmış personanı saklamak için ama diziyi de sikme artık nolur güzel kızım. Ne güzel gidiyorduk dizi tam tempo yakalamıştı benim gözümde parça parça edip siktin attın. (o kadar negatif bakmışım ki dizinin en iyi müziklerinden magmadiver'ı farketmemişim bile)

60
25.01.2023


S01-B11 In the Still Darkness
by Tetsuya Watanabe, 23min, 13.12.1995

Ciddi bölümdü ama ben bu babayı sikerim. 


67
25.01.2023


S01-B12 The Values of Miracles
by Hiroyuki Ishido, 23min, 20.12.1995

Ne yazacağımı bilemedim. Biraz daha meram anlatan bir bölümdü ama hakim duygu Misato'nun duygu haliydi. Ben de onun gibi izledim olanı biteni oldukça ruhsuz ve düşünceli. 


76
27.01.2023


S01-B13 Angel Infiltration
by Tensai Okamura, 23min, 27.12.1995

Bağlam anlatıyor iki bölümdür hiç alışık değilim buna. Önce Misato şimdi Magi artı Maginin kızı. 


66
27.01.2023


S01-B14 Seele, the Seal of the Soul
by Masahiko Otsuka, Ken Ando, 23min, 03.01.1996


Noldu amk bi bok anlamadım.


60
27.01.2023


S01-B15 Lies and Silence
by Noayasu Habu, 23min, 10.01.1996


Büyümeye devam. Özellikle ilk insan evrim sik sok muhabbeti çok çok daha derinleşebilen gibi ama niyeyse o ağırlık şuan bana geçmiyor.

72
27.01.2023


S01-B16 The sickness unto death, and then..
by Kazuya Tsurumaki, 23min, 17.01.1996

Dizi kusura bakmasın bu hiç ama hiç Shinji hareketi değil hele ki bir anda olabilecek bir şey hiç değil. Maalesef tek açıklaması kötü yazım gibi geliyor. Asuka'nın da ağzını burnunu kırıcam artık noolur sus ya. Normalde baya kötü puanlıcaktım ama sonu bi tık iyiydi. 


70
28.01.2023


S01-B17 The Fourth to be Qualified
by Minoru Ohara, 23min, 24.01.1996


Önceki bölümlerde söyledim mi bilmiyorum ama Rei'nin poetik düşünme şeması çok çok iyi düşünce. Gelen görseller, sahneler falan çok iyi ya. Onun harici durgun bir bölüm. Dördüncü pilot gelecek.


67
31.01.2023


S01-B18 Life and Death Decisions
by Tensai Okamura, 23min, 31.01.1996


Ananı sikim. İşte bu baya baya ağırdı. İnş babanı öldürürsün ewlad.


93
31.01.2023


S01-B19 A Man's Battle
by Masayuki, 23min, 07.02.1996

Noluyo aq vay amına koyayım vışş. Olum o 4 ayaklı yürüyüş falan ne korkutucu ne kadar insan dışıydı lan yuh. Shinji ile EVA'nın birleşimi falan vay canına ne bölüm. 


97
31.01.2023



S01-B20 Of the Shapes of  Hearts and Humans
by Masahiko Otsuka, 23min, 14.02.1996


Olum adam Premordial Soup oldu sonra geri döküldü sonra tekrar vücut buldu annesi de EVA'nın içinde bir yerde vay anasını bi dakkada nerden nereye geldik. Asuka'nın ben iyiyim hayır ben daha iyiyim falan muhabbetinden insan suyu içilir mi yardan vaz geçilir mi ye nasıl geldik. 


99
31.01.2023


S01-B21 The Birth of NERV
by Hiroyuki Ishido, 23min, 21.02.1996


Rei mi diyelim Yui mi diyelim. Gene baya bir şeyler anlatıldı ama tabi ki bi sik anlamadım.


83
31.01.2023


S01-B22 Staying Human
by Akira Takamura, 23min, 28.02.1996

Asuka yine de nefret ettiğim bir karakter olarak hayatına devam edicek. O yüzden beni pek etkilemedi. Evet bu halleri sebepsiz değil ve sebepleri de oldukça ağır ama ben yine de bunları mazur görmek zorunda değilim. Ayrıca nefret edilecek kadar güçlü duygular beslenen karakter iyi karakterdir en nihayetinde. 


80
31.01.2023


S01-B23 Tears
by Shoichi Masuo, 23min, 06.03.1996


Bu adamda da ne şeytan tüyü varmış her karıyı kendine bağlamış analı kızlı falan. Hayır pek matah bir adam da değil hadi Kaji'nin albenisi anlıyom da buna niye bu kadar yanıyosunuz pozisyonundan mı. Hayır bir de ananla ilgili olanları biliyorsun nasıl bu adama böyle bağlanırsın hiç anlamadım. Büyük villian valla. 


86
01.02.2023



S01-B24 The Last Cometh
by Masayuki, 23min, 13.03.1996

Ananı satayım opera mı izliyoruz, türeyiş destanı mı yaşıyoruz, incili baştan mı yazıyoruz bu ne amına koyam beee.


93
01.02.2023



S01-B25 The Ending World
by Kazuya Tsurumaki, 23min, 20.03.1996

Shinji is just like me. Sadece benim için konforlu ve kapalı bir dünya mı... Kabul.

95
01.02.2023


S01-B26 The Beast that Shouted 'I' at the Heart of the World
by Masayuki - Kazuya Tsurumaki, 23min, 27.03.1996


Valla hiç son gibi değildi ama mutlu oldum sonunda. Öyle ya da böyle bu iş seyirciyi de bir parça yaparak yola çıkmış. Her insanın öyle ya da böyle yaşadığı sorun ve yanılsamalardan beslenmiş. Son iki bölüm sanki dünyada hiçbir şey yaşanmıyormuş sanki her şey durmuş gibi bir işleyiş var. Daha açık anlatayım son Angel öldükten sonra ne oldu en ufak bir fikrim yok ve işin o kısmını oldukça çok merak ediyorum ama işin son iki bölümdür oldukça derin ele alınan duygusal kısmını da ayıla bayıla izlemeden duramıyorum. Yani soyut ve somut son arasından tahminen somut sonu daha çok bekliyordum ama soyut son da benim adıma oldukça tatmin ediciydi hatta büyük ihtimalle bu iki seçenek arasından daha zor olan ve daha doyurucu olan soyut sondu. 

Ben sondaki tebriklerin Shinji'ye değil bana yapıldığını hissediyorum. Bu yapanların bize teşekkür etme yolu mudur yoksa harbiden Shinji ile o kadar kendimi bütünleştiriyorum ki onun yaşadıklarını da kendi üzerime alacak kadar içselleştiriyor muyum emin değilim. Düşünsene dizinin sonunda biraz dahi olsun kendini sevmeyi kabul etmiş bir seyirci bu tebrikle karşılaşınca çok garip bir his yaşamaz mı. Bunun hayali bile beni mutlu etti yüzüme bir tebessüm kondurdu. Tabi dizinin bizi süreç boyunca attığı varoluşsal çukurların çokluğu ve derinliğini göz ardı edersek diziyi yanlış değerlendiririz. (buralarda bir takım felsefeler yapmaya çalışmışım ama tekrar okuyunca beğenmedim.) Neyse felsefe yapma kral diyip burada bitiriyorum. İyi bir serüvendi. Antalya'daki son günümde bitirmek bazı alışık olduğum korkularla beraber diziyi daha bir yüceltti ama üzerinde fazla durmaya gerek yok bu dizi onlarsız da oldukça özel bir dizi. Hızlıca filmleri de izleyip yazasım var. Oralar sanki daha bu beklediğim somut sona yönelik şeyler olacak sanırım. 


98
01.02.2023



Death & Rebirth
by Hideaki Anno, Masayuki, Kazuya Tsurumaki, 1h13min, 15.03.1997


Pek bir şey yok. Daha çok bir şeyin trailer'ı gibi. Değerlendirmeye uygun mu emin değilim.


01.02.2023



The End of Evangelion
by Kazuya Tsurumaki, Hideaki Anno, 1h27min, 19.07.1997


# Oha amk daha dur ilk sahne aga. Shinji senin şerefini sikeyim napıyorsun ya. Sen böyle bi çocuk değilsin. Tamam mental olarak hiç sağlıklı değilsin de bu kadar da değil ya bu ne amcık iki meme gördün diye. Ulan memeler de yakın arkadaşının, dert ortağının, belki aşık olduğun belki sana aşık bir kızın aq. Hadi her şeyi geçtim tüm sıfatlarını siliyim ulan depresyondan komaya girmiş kıza bu yapılır mı öküz oğlu öküz. Ört kızın üstünü siktir git evinde ne bok yapıyosan yap çok gaza geldiysen amcık sikik şerefsiz. Ya karakteri çok erken kırdılar ve mantığını anlamasam da çok zorlama kırdılar bence ki daha bu ilk sahne. Kim bilir ne boklar olacak.

Bi boklar oldu ve ben bir sik anlamadım. 








Genel

Aylar sonra bu satırları yazıyor olmak çok garip. Evangelion izlediğim ilk anlar bence tam olarak da ağırlığını kavrayamadığım bir seri oldu. Filmler bitip üzerinden zaman geçtikçe aslında serinin içimde ne kadar yer edindiğine ve benden ne kadar çok şey anlattığını anladım. İçimde hala yaşayan ve her geçen gün daha da kendime benzettiğim bir evangelion var. Bir önceki cümleye sadece Shinji yazamadığımdan Evangelion yazdım her karakter ve her karakterin farklı bir noktadan içine girdiği yalnızlık girdabına maalesef ben de özneyim. Evangelion sadece yalnızlığın değil aslında varoluşsal tüm sancıların bir parçasını barındırıyor ve diziyi izlememin üstünden geçen her gün beni daha fazla daha fazla Evangelion'nun anlattığı şeylere soktu beni. Öyle olunca dizi çok benden oldu ben oldu benim sancılarım benim hatalarım benim ağrılarımı anlattı. İlk izlediğimde böyle değildi belki tam olarak ama her geçen günle beraber benim için çok özel bir seri oldu. Var olamayışımıza. 

100
05.02.2023

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Magicka ❌

Golden Compass ✅ 78

Hangover ✅ 64