The Sopranos 1. Sezon ✅ 67

 S01-B01 Pilot
by David Chase, 10.01.1999, 59min

Nispeten yavaş bir başlangıç ama böyle büyük bir dizide yavaş bir başlangıç beni umutlandırıyor çünk ilerledikçe düzenli bir şekilde büyüyeceğine dair bir umut veriyor. 


70
15.09.2023


S01-B02 46 Long
by Daniel Attias, 17.01.1999, 50min

Bir şeyler olmak zorunda. Onun dışında duygusal ve psikolojik açıdan iyi gidiyor. Sadece yaşananlar biraz bunların arkasında kalıyor ya da daha doğrusu yaşananlar öne geçemiyor.


71
15.09.2023


S01-B03 Denial, Anger, Acceptance
by Nick Gomez, 24.01.1999, 45min

Sanırım beklediğim şey daha farklıydı ve bu yüzden dizi gözümde iyi bir seviyeye gelemiyor. Daha fazla olay bekliyorum belki, belki daha derinlemesine bir işleme, belki daha derli toplu bir anlatım. Evet gerçekten dağınık geliyor şu an. Tony'nin depresif mafyalığını sevsem de bu durumla beraber gelen anlatımın parça parça ve kopuk olmasını sevemiyorum. Çok fazla kişi, çok fazla ilişki, çok fazla duygu ve bence hiçbiri değerince ele alınmıyor şu ana kadar. En azından benim hislerim böyle. Bölümden en parlayan parça iki kadının birbirine üstünlük kurmaya çalıştığı kısımdı mesela. Bu bile bence bir şeyleri gösteriyor. Küçük dahi olsa o psikolojik savaşı çok iyi gösterebiliyorken hepsine aynı anda yetemiyor sanırım. Kalabalık anlatı içinde değerini bulamayan bir diğer kalabalık.


67
18.09.2023




S01-B04 Meadowlands
by John Petterson, 31.01.1999, 54min

Bu bölüm iyiydi sanki he. Bir de çalan şarkıya bakmına koim. Bu sefer psikoloji, duygu ve olaylar dengesini daha iyi sağlamış gibi. En azından birbirinin içinde kaybolmamışlar ya da konuyu çok genişletip yüzeyselleştirmemişler. Bu sefer gerçekten Tony etrafında bölüm ve ekstraların zamanı ekstra olmaya uygun şekilde, bağlantıları Tony üzerinden. Tony'nin karısı ve kızı daha az ekrandalar, aşçılar yok, annenin bir sahnesi var, öndeki tek belki iki karakter doktor ve Tony. Sanırım dizinin denklemi de bu olmalı. Tony ve orta derece önemli bir karakterle beraber taşınmalı bölümler. Her karakteri 5-10 saniye gördüğümüz bir slayt gösterisi olmak zorunda değil ve bu durum diziye zarar veriyor. İlk sezon diye karakterleri illa tanıtıcam diye olabilir belki ama maalesef yanlış. 


75
22.09.2023


S01-B05 College
by Allen Coulter, 07.02.1999, 57min

Son komedik sahne olmasa olurdu ama fena bir dölüm değil. Faklı yüzler ve yalanlar arasında kaybolmuş bir mafya. 


73
22.09.2023



S01-B06 Pax Soprana
by Alan Taylor, 14.02.1999, 50min

Diziye ısınmaya başladım hea. Tony ve bir haftalık özeti gibi gitmesi hala tam oturmasa da biraz biraz kabul ettiğim bir şey olmaya başladı. Özellikle Tony'nin patron olamadan amcasını yönetmesi, ikilinin anne üzerinden farklı kutuplarda bağlı olması ve hem genel olarak hem de bu bölüm özelinde Tony'nin oldukça akıllı gözükmesi, lafını sakınmaması hoşuma gitti. Ve açık konuşalım bu diziyi izleyen her erkek biraz da olsa Melfi'ye aşık olmuştur ve ikilinin ilişkisinin nasıl gelişeceği pek çok karakterle olan ilişkiden daha önemli bir meraklandırıcıdır. Tabi bu bir yandan diziyi mafya babası, psikologa aşık oluyor yüzeyselliğine de indirebilir. 


77
26.09.2023



S01-B07 Down Neck
by Lorainne Senna, 21.02.1999, 52min


Anaya bak anaya nasıl bir pislik, baya baya öldürecekmiş çocukları. Kendi kocasının mafyozluktan çıkmasına izin vermemiş falan tam şerefsiz oğlu şerefsiz manipülatör oğlu manipülatör. 


74
26.09.2023



S01-B08 The Legend og Tennessee Molisanti
by Timothy Van Patten, 28.02.1999, 49min

Senin gibi ananın amına koyayım. Tony'den kaçan haliyle de bana uymayan bir bölüm. 


63
26.09.2023


S01-B09 Boca
by Andy Wolk, 07.03.1999, 52min

Ne boktan bölümdü lan bu.


48
27.09.2023


S01-B10 A Hit Is a Hit
by Matthew Penn, 14.03.1999, 53min

Sikiyosanız sikin şu karıyı yeter be abi. Tüm bölüm Adrianna'ya kayacaklar diye boktan boktan müzik dinleyip salak salak şeyler izliyoruz. Kesinlikle sezonun en kötü bölümü. Yine Tony hariç her boku gördük. Baba geçen bölüm Tony ile Junior arasındaki gerilimi arttırdınız hatta kırılma yarattınız ama bu bölüm Junior bile yok yuh yani. Bana ne Christopher'ın karısıyla yaşadığı bu hit bu hit değil tartışmasını. Dizi mafya dizisi mi Hit Factory mi. Ayrıca bana ne bu boktan konunun arkasına yerleştirdiğiniz değişim korkusu, ırk ve diğer sosyal ve mafyasal çıkarımlardan. Bana ya Tony verin, ya mafyalık verin ya da siktirin gidin. Çünkü bu tony ile direkt alakası olmayan yanında yaşanan küçük ve çok büyük ihtimalle ilerleyen bölümlerde de küçük bir detay olarak kalacak derinlikteki şeylerden bana ne. IMDB Trivia Section mıyım lan ben. 



33
27.09.2023



S01-B11 Nobody Knows Anything
by Henry Bronchtein, 21.03.1999, 58min


Bu manipülatör karı çok sıkmaya başladı. Yeter be kadın yeter be. 


68
29.09.2023




S01-B12 Isabella
by Allen Coulter, 28.03.1999, 48min

Üf yaIsabella gerçek değilmiş gerçekten çok üzüldüm. Neyse en azından bir bok yaşandı, suikasttir, bir şeydir falan en azından bir aksiyon oldu. Ve sen manipülatör evet sen acilen ölmen lazım şerefsiz karı. 


77
29.09.2023


S01-B13 I Dream of Jeannie Cusamano
by John Patterson, 04.04.1999, 1h

Gerçekten ne düşüneceğimi bilmiyorum. Hem seviyorum hem de sevmiyorum gibi. Tamam dizi mafyacılık üzerinden psikolojik bir anlatı ama bence ikisini de yapmaya calıştığından hiçbirini yapamıyor gibi. Başka bir dizi olsa bırak ikinci sezonu bu sezonun yarısına bile tahammül edemeyebilirdim ama dizinin adı ister istemez devam ettiriyor merak ettiriyor ve en azından bir sezon daha izlememi zorunlu kılıyor. Diziye başkalarının duyduğu sevgi ve saygıyı göz ardı etmek istemiyorum ayrıca o grubun içinde bende olmak istiyorum ama şu hali ile Kurtlar Vadisi daha iyi bir dizi gözümde. 



74
29.09.2023




Genel

Gerçekten beklentilerimin altında kalan bir dizi oldu. Hiç bu kadar genişleyip yüzeyselleşeceğini tahmin etmemiştim. Akılda kalıcılık olarak oldukça sağlam hala ama anlatı olarak gerçekten çoğu zaman ne yapmak istediğini ben anlamıyorum. İki sezon arasında baya bir ara verdim bu iyi mi oldu kötü mü oldu bi ara göreceğim ama hala içimde ikinci sezona dair yoğun bir istek yok.





67
29.09.2023

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Magicka ❌

Golden Compass ✅ 78

Hangover ✅ 64