The Witcher ✅ 98

 by CD Projekt Red, 2007, 14.10.2023

Önden yazmaya başlayalım. Benim seride en sevdiğim oyun kesinlikle bu. Neden ve nasıl başladığımı bilmeden beni çok başarılı bir kurgusal dünyanın içine atan o oyun ve serideki tüm oyunlar arasında en en sevdiğim nokta Geralt'ın bir bok hatırlamaması. Etrafımızdaki dünya her zamanki haliyle devam ederken Geralt'ı yakından tanıyan bu dünyada kendi Geralt'ımı yapmak beni çok içine çekmişti. Anlatısındaki teknik eksiklikler benim hayal gücümle dolunca bambaşka bir oyun oluvermişti. Hala da en sevdiğim oyunlardandır. Evet çok kötü bir oynanışı var ama içinde olduğumuz adam ve dünya beni ilk andan itibaren o kadar içine çekiyor ki göz ardı etmek ve hatta iyi olduğunu bile düşünmek oldukça kolaylaşıyor. 

Bugün kitapları bitirmiş bir oyuncu olarak Geralt her ne kadar hafızasını kaybetse de gerçek bir Geralt hafızasıyla oyun serisine başlıyorum. Ne ben, ne Geralt, ne de Witcher evreni o ilk oynadığım halinde değil. Daha dolu, daha bilgili ve kitaplardan gelen gücün nasıl kullanıldığının daha farkında olarak başlıyoruz. Bakalım bu oyun hala seride en sevdiğim oyun mu.

#Hassiktir Coën'ın kılıcını kullanıyoruz vay be. Tamam Coën okurlar olarak hiç iyi tanıdığımız bir karakter olmadı ama aklını yitirmiş bir Geralt'ın onun kılıcını kullanıyor olması çok garip bir duygu. 

#Eski dostlarla parti olayını tam hatırlamıyordum ama kitaplarla ilgili kimi şeyleri buralarda açıklıyorlarmış. Yine de oyunun geneli hatta serinin geneli boyunca arkadaşımız olan kimsenin bize geçmişimizi anlatmak konusunda tam anlamıyla uğraşmamasını ben pek anlamıyorum. 


Ben bu oyunu seviyorum. CDPR'ın kafasında Geralt yerine başka bir Witcher olmasını, bu Witcher'ı oyuncuların oluşturmasını ama sonra her şeyin hafızasını kaybetmiş Geralt'ta toplanmasını seviyorum. Belki tam olarak Geralt'ın arkadaşlarını yazmakta başarılı olamasalar da kafası gdik bir Geralt'a uygun karakterler olmalarını seviyorum. Aslında yaşanan her şeyin aklını kaybetmiş bir adam perspektifinden fever dream havasında olmasını seviyorum. Geralt'ın ruhsuz bir mutant olmadığını en temel yerden her şeyi unutmuş noktadan tekrar bir şeyler hissetmesini sağlayarak göstermesini seviyorum. Alvin'in Jaque olmasını seviyorum. Alvin üzerinden büyük olasılıkla başka bir zaman diliminin Wild Hunt'ını görmeyi seviyorum. Kısıtlı oynanış yürüme simülasyonuna dönen bölüm dizaynlarına rağmen gebel anlamda Witcher havasını yakalamasını seviyorum. Her ne kadar bizim Geralt bilmese de burada Witcher'lığı birakmış bir Geralt oynamasını seviyorum. Kitap okumasını, zar atmasını, kart toplamasını, sadece bir kere bile olsa Cirilla'nın adını duymayı, Triss'in aslında ne kadar Lodge ve kendi ihtirasları için bizi kullandığını görmeyi, Lady of the Lake'i, bir daha görmediğimiz Vodyanoi'leri, ne idüğü belirsiz Berengar'ı, her şeyden en karlı çıkan adamın Radovid olmasını, boks şampiyonu olmayı ve daha nice irili ufaklı iyi kötü her şeyini seviyorum bu oyunun. İlk oynayışımda da son oynayışımda da. 

Belki ilk ile son arasındaki tek fark tüm seriyi hem oyun hem kitap bilmekten kaynaklı yazımsal yanlışlarını daha rahat görmek ama buna rağmen değerinden bir şey kaybettiğini düşünmüyorum. Hala serinin en iyi oyunu belki 3. oyunun bir şansı olabilir bu oynanışta eğer farklı bir şey sunarsa ama pek zannetmiyorum. Belki dünyanın en kötü oyunlarında biri ama benim için çok özel bir oyun.



98
04.11.2023

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Magicka ❌

Golden Compass ✅ 78

Hangover ✅ 64