Baldur's Gate: Enhanced Edition ✅ 73

 by Bioware - Overhaul Games, 1998-2012, 28.03.2024


Çok fazla içerik ve çok uzun süren bir deneyim. Haliyle işin bokunun çıktığı, oynamaya değmez dediğiniz anlar oluyor yine de seni bir şekilde oyunda tutuyor. İçerikleri bağlamada, göz önünde tutmada, ulaşılabilir kılmada önemli eksikleri var, karakterleri, olayları ve partiyi önemli kılmada beceriksizlikleri var. Haritalar bazen anlamsız büyük, bazen anlamsız küçük. Partiyi önemli kılamamaktan dolayı companion'lar class ve item'lerden ileri gidemiyor. Bir RPG olmasına karşın oldukça lineer kaldığı kısımlar ağırlıkta ama lineer olsa içerik fazlalığından çok dağınık ve kaotik. Oyunda bazı şeyleri yapmak aşırı yorucu. Ama...

Ama oynatıyor abi. Benle yaşıt bir oyuna göre bu inanılmaz bir şey (biraz yenilense bile). Evet bazı şeyler zor ve ben de oyunu insane'de oynadım ama üzerinde eski oyun zorluğu yok. Bir şekilde seni o karmaşık ve fazla içeriğini deneyim etmeye motive ediyor. Her ne kadar oyunu bir görevmiş gibi anlar olmasına rağmen çoğu zaman kendi isteğim beni bir şeyler yapmaya, bakmaya ve ilerlemeye zorladı. Belki ana karakterimle bütünleşemedim, oyun beni içinde eritemedi ama hem karakterin hem npc'lerin hem de evrenin hikayesini öyle ya da böyle merak ettim, öğrenmek istedim ve bir noktaya kadar en küçük hikayesinden en büyüğüne yazımını oldukça takdir ettim. Öyle aşırı parlak, sorunlarından arınmış, aşırı derin ve ağırlıklı bir şey değil kesinlikle ama kendi amacına uygun sırıtmayan ve düşünülmüş bir oyun. Daha iyisi kesinlikle olabilirdi bazı noktalarda oldukça büyük potansiyelini boşa harcamış ama bunların hiçbiri oyunun o genel havasını bozamıyor. 



17.05.2024




Siege of Dragonspear

SoD biraz fazla. Hatta biraz değil baya fazla bir DLC. Evet 2. oyuna bir yol açıyor, evet ne kadar bilmediğimiz şeyler var dedirtiyor ama bunları yaparken çok çok kasıyor kendini, çok zorluyor dişlerini sıkıyor ıkınıyor yüzü kızarıyor gözleri pörtlüyor. Bu kadar fazla olmaya gerek var mı şu an bilmiyorum çünkü yazınsal anlamda ne kadar gerekli olduğunu 2. oyunun hikayesi belirleyecek ve şimdiden söylemek lazım işi oldukça zor. 

İşin o tarafı bir kenara oynanış olarak hikayeden de zorlama bir oynanış var.  Herkesi elimden alıyor, farklı karakterler atıyor. Evet değişiklik yeni yüzler iyi olur fakat çok güçsüzler abi nasıl oynayacağım ben bu halde. Neyse o kısım bir süre sonra düzeliyor ama geri kalan kısımlar hiç toplamıyor. O kısımlar: 1- haritalar aşırı saçma. Nereler gidilebilir nereler gidilemez görsel olarak hiç anlaşılmıyor. 2- Yan görevleri bir iki tanesi hariç hepsi angarya hiç bir eğlenceleri yok ve bunun üstüne bir de yetmezmiş gibi bir chapter'dan diğerine geçerken görevler taşınmıyor. Ve oyun bunu sana söylemiyor. Ben bunu çok geç fark ettim ve o noktadan sonra oyunla aramda bazı şeyler koptu. Ve odadaki fil. 3- çok fazla düşman var. İnanılmaz fazla düşman var. Ya bu kadar düşman anlamsız ya sanki sayılar yanlışlıkla artmış gibi fazla sanki tuşlar basık kalmış gibi fazla. 

En basit dungeon bile her odada en az 10 tane düşman atıyor üstüne ve her oda derken harbiden her oda her dönüş her karanlık alanda bir şey var yani bir dungeon 100-150-200-300 düşman. Eee yok ebesinin amı ali sami. Ya ana oyunda Durlag'ın kulesini bitirmek bundaki en basit bir dungeon'ı bitirmekten daha kolay ve daha kısa sürüyor ya yuh abi insan en azından buradan anlar bir şeylerin yanlış olduğunu. Oyunun tüm albenisi, zorda oynamanın tüm zevki ve her şeyden önemlisi oyunun tüm akışı, harcanan zamanın ilerlemeyle olan harmonisi paramparça olmuş. Yalan yok oyunun yarısını story mod'da oynadım artık çileden çıktım çünkü. Yoksa bitirmeye tahammül etme imkanım sıfırdı. 

Ana oyun biteli neredeyse 10 gün olmuş. Neredeyse 10 gündür oynuyorum bu oyunu. Ana oyunu bitirmem 1 ay sürdü desek ana kısmın 3/1'i kadar içerik olmak zorunda mantıken ama bırak 3/1'i ana oyunun %10'u kadar bile içerik yok.  Bu başlı başına bir dizayn hatasıdır. 

Yani ez cümle bu DLC ana oyunu bile yerle bir edebilecek kapasitede bir DLC. Ama eski bir oyuna sonradan iliştirilmiş bir şey yüzünden ana oyunun hakkını yiyemem.




73
26.05.2024






























































































































































Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Magicka ❌

Golden Compass ✅ 78

Hangover ✅ 64