Monty Python and the Holy Grail ✅ 70

Artık kesin olarak eminim ki Monty Python'ı anlamıyorum. Çünkü bu kadar insan yanlış olamaz gibi geliyor. Herhalde bir bildikleri vardır demeden edemiyorum. Bu Monty Python'ın komedi anlayışının bir getirisi mi yoksa başka bir şey mi en ufak fikrim yok. Ama hep bir parçası eksik hissettiriyor. Belki sahne sahne incelendiğinde gerçekten başarılı bir yapımdır ama bir bütüne oturttuğumda nedense o kadar etkilenmediğimi belirtmeliyim.


Etkilenmedim çünkü bir bütün değil. Komedisine lafım yok kesinlikle komik ama ortada bir bağlam yok. Koca film o birkaç dakikalık sahneleri bağlamakta o kadar sıkıntılar yaşıyor ki benim gözümde bir türlü olmuyor. Tek tek, sahne sahne başarılı olan şeyleri bir bağlama oturtamadıktan sonra da benim için pek de bir şey ifade etmiyorlar sanırsam. Bunun aynısını Flying Circus'da da yaşamıştım ve kopukluk dizideki en büyük sorunum olmuştu.

Bağlama oturtmada ki en büyük sorun ise Monty Python'ın kendine has absürtlüğü. Bu absürtlük Monty Python'ın bir simgesi, bir nişanı gibi tanımlanabilir. Ama öyle üst seviyede bir absürtlük ki bu hiçbir şekilde hikayenin mantıklı veya anlamlı bir şekilde bağlanmasına olanak vermiyor. Bağlam bazen bir çizgi film ile bazen nereden geldiği belli olmayan bir başka karakter ile bazende hiç bağlanmadan keskin bir geçiş ile oluşturuluyor. Bu durum da filmi sanki "Bir tema ve aynı karakterler üzerine skeçler yazalım komik olanları toplar film yaparız" dercesine oluşturulmuş gibi gösteriyor.

Ama gelin görün ki film dizi kadar kötü gelmedi bana. Belki bütün olarak hasarlı bir film var elimizde fakat oyunculuk ve karakterler açısından film kesinlikle en üst seviyede. Filmdeki karakterlerin hepsi mükemmel yaratıcı karakterlerdi. Hiçbirisinin arka hikayesini bilmeden, bazılarından sadece bir kaç kelime duyduğumuz ama hepsinin içerisinde mükemmel bir komedi kaynağı barındırdığı karakterlerdi. Ve bu karakterlerin bize bunları hissettirebilmesinin yegane sebebi oyuncuların mükemmel ötesi oyunculuklarıydı. Ayrıca diziye nazaran az da olsa bir temaya bağlılık olması beni daha mutlu etti. Ama tabii ki en sonunda gene tema yerine absürtlük kazandı.

Gelelim bu kötü yazının nihayetine. Belki Flying Circus'a gerçekten haksızlık yapıyorum. Belki komediden hiç anlamıyorum. Belki eleştirmekten de hiçbir şey anlamıyorum. Fakat neyi sevip, neyi sevmediğimi az biraz kestirebiliyorum. Ben bu filmi sevdim. Temposu karakterleri vesaire, fakat ben bu filmin daha iyi olmasını da istedim. Bu film maalesef pek çok izleyicinin verdiği 10'lu ya da 9'lu puanlara dahil değil. Bir takım konularda evet öyle fakat bir bütün olarak hayır. Çünkü bir bütün değil. Bütün olamamak Monty Python'un hem en büyük lütfu hem de en büyük laneti.


70

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Magicka ❌

Golden Compass ✅ 78

Hangover ✅ 64