Ağır Roman ✅ 58

1997, by Mustafa Altıoklar


Hem iyi hem kötü bir film diyerek girmek en iyisi sanırsam. Ne benim ilgimi tam anlamıyla çekemedi ama itmedi de yani ne düşüneceğimiz bir türlü anlayamadım. Şöyle parça parça bakılınca iyi ve kötü olan şeyler göze çarpıyor fakat bütüne bakınca da bir tarz ve bir stilin takip edilmeye çalışıldığını düşünüyorum.

Parçaların bir iyi bir bir kötü olması da bu parçalı bütünlükte her alanın aslında farklı bir karakteri olmasından kaynaklı. Çünkü film bu formata sığdırılabilecek bir şey anlatmıyor. Bir mahhalleyi her şeyiyle; duygusu, olayı, geçmişi, içindeki insanı, binalarıyla anlatmaya çalışıyor. Sanki bir efsanenin unutulmuş, abartılmış, eksik yerleri farklı hikayelerle dolmuş bir hali gibi tüm film. Ki bunu da ara ara duyduğumuz anlatıcıyla beraber harmanlayınca böyle hissetmemek kaçınılmaz oldu benim açımdan.

İşte sıkıntı burada patlıyor gibi biraz. Roman uyarlaması olarak filme geçirilirken ne yapıldıysa kitabı okumadığım için sanki film hep ters ayakta yakalanmış gibi biraz eğreti duruyor. Sanki üzerine geçirdiği romanın kolları bol beli sıkıyor kafası şapkasına sığmıyor gibi. Her parça sinematik anlamda bir heyecan ve beklenti yaratırken sununda hep daha törpülenmiş gibi daha normalleşmiş gibi daha efsaneden uzaklaşmış ayakları yere değmiş gibi. Sanki film anlattığı şeyin efsaneleşmiş hali değilde direkt kitabın yani bir ürünün okunup akılda kalanlarla efsaneleşmiş hali gibi. Sanki kitabı okuyup çok seven birinin kitabı hatıralarından filme uyarlama çabası gibi geldi bana. Tabi buna bir kanıt sunabilecek alt yapım yok kitabı okumadığımdan o yüzden sadece boş bir his bu. Çok kişiye özgü ve bana pek hitap etmeyen bir deneyimdi.

58

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Magicka ❌

Golden Compass ✅ 78

Hangover ✅ 64