Metropolis ✅ 94

1927, by Fritz Lang

Daha önce döneminin bu kadar ötesinde bir şey izlememiştim sanırsam. Yani 1927 yılında böyle bir şey ortaya çıkarabilmek nasıl bir emek, nasıl bir istek ürünü gerçekten helal olsun. 

Hikayesi biraz banal fakat mesajlı. Aşırı duygulu hatta biraz aşırı duygulu oyunculuk sessiz bir filmde normal dahi olsa bana biraz itici geldi fakat onun dışında oyunculuklar tam ama tam anlamıyla mükemmel. Hele Brigitte Helm. (aman yarabbi burada anlatmaya yetmez sen nasıl oynamışsın be ablacım olmuş mu bu yani daha oyunculuk sektörü adam akıllı gelişmeden sen direkt en üstü üstünü oynamış hadi geçin sıkıyosa demişsin) Hem Maria'yı hem robotu o kadar iyi oynuyor ki bir daha herhangi bir insanın üzerine çıkabileceği bir oyunculuk değil bu. İki karakterde de neredeyse aynı görünüp (!) sessiz bir filmde (!) çok az yazı ile (!) bu kadar birbirinden ayrılabilmek iki karakteri de böyle başarılı aktarabilmek imkansız olması lazım ya. Ama Brigitte ablam öyle bir oynuyor ki iki karakterinde birbirine karışıp yok olabileceği bir teknikte bırak o tekniğin en iyi örneği olmayı şu anki teknolojiler ve oyunculuk eğitimleri ile bile oyuncuların eline yüzüne bulaştıracağı bir işi en iyi seviyede yapıyor. Burada bir artı da o az ama öz görsel farklılığa olsun; makyaj çok az olmasına rağmen o kadar doğru yerde (yüzde) doğru tonda göze batmayacak şekilde kullanılmış ki küçücük bir dokunuşla iki karaktere de çok derin bir detay eklemiş. 

Oyunculuklar kadar iyi olan bir şey de sinematografi. Film siyah beyaz ama kontrastların bu dar alan sahip oldukları değer, yapılan renk seçimleri, bazı mitolojik bazı gerçekçi gelen iyi tasarlanmış planlar, sembolik sahneler, geçişler, yüzlerin kullanımları, yaratılan dünya falan derken burada da insanlar kendilerini aşmışlar. 

Film sırasında belki çok fazla deneyimimi kesintiye uğratacak şeye maruz kalmasaydım belki de daha bir duygusal olarak bağlanırdım ama şu an kendisine aşırı bir saygı ve aşırı bir beğeniden fazlasını veremiyorum. Efsane ötesi efsane olmasına karşın benim deneyim sıralamamda bazı "bana çok anlamlı" olan filmin arkasında kalmayı haketmediğini düşünsem bile puan olarak onların bir tık altında olacak.

94
P.S: Ulan işçi sınıfı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Magicka ❌

Golden Compass ✅ 78

Hangover ✅ 64