Star Wars ✅ 75

 1977, by George Lucas

İyi bir başlangıç mı? Evet. İyi bir film mi? Evet. Beklentilerimi karşıladı mı? Eh işte. Filme karşı beklentim genel külliyata olan yaklaşımımla paralel olarak çok ağır ve kaotik olmasıydı fakat film iyi anlamda basit ve efektif bir halde. İlginç karakterler tanıtan, farklı bir dünya sunan fakat kendi hikayesini anlatmada çok geri kafalı kalan bir film olmuş(tabi geri kafalı olacak 77den lan film.).Dönemim hafif (baya ağır aslında) abartılı oyunculuğu çok ama çok sinmiş filme. Yıllardır beraber yaşadığı amcasıyla teyzesinin ölümüne üzülemeyen Luke'un, Ben Kenobi'nin kayboluşuna ağıtlar yakacak hale gelmesi gibi şeyler gözüme çok battı.(bakın ölüşü de değil kimse kusura bakması âmâ olsa ulan Ben ölmemiştir yapmıştır bir şeyler hayattadır bir şekilde der. En azından ben öyle diyorum inş öyle olur.) Hikayenin ilerleyişinin de zamanla ilişkisi bir garip geldi bana. Sanki hep bir boşluk varmış, hep bir eksik varmış gibi hissettim. Hikayenin bazı yerlerde zıplıyormuş gibi hareket etmesi de pek hoşuma gitmedi.


Fakat film bir şeyi çok ama çok iyi yapmış bence. Oyuncu Seçimi. Seçilen oyuncuların teker teker hepsi bir öneme sahip gibi hissettiriyor. (tabi sahip bu nasıl bir çıkarım dünyanın en önemli franchiselarından biri lan bu ve sürekli aynı oyuncular üzerinden devam etti.) Bunun ilk sebebinin genel asker betimlemesinin Stormtrooper ve düz Rebel askerlerin çok da yüzlerine dikkat edemeyeceğimiz ya da etmeye gerek duymayacağımız şekilde olmaları. Piyonlar ile vezirleri, filleri, kaleleri, şahları daha doğrusu piyon olmayan parçaları ayırt etmek baya kolaylaşıyor haliyle de bizim oyuncular pek bir parıldıyor. Onların yüzleri oynadıkları karakterlere daha bir anlam katıyor çünkü onlar olmasa hatırlanacak bir yüz yok gibi evrende.

Daha fazla ne yazılır pek bilemiyorum. Bu seriye bunca yıl sonra bir şekilde başlamış olmaktan mutluyum. Dönemine göre değerlendirince baya iyi bir film, hatta şu anda bile hala iyi bir film izlemiş olmanın yanında barındırdığı potansiyelin gerçeğe dönüşmüş halini biliyor olmak beni baya mutlu ediyor. Evet biraz daha ağır ve derin bir film beklemiştim ilk filmden fakat dönüp bakınca bunun pek gerçek olmasını da beklememek lazımmış. Dönemin film normlarıyla ve gelişmişliğiyle şimdiki zaman arasında dağlar kadar fark var ve çok ama çok eminim George Lucas'ın o dönem serinin daha ilerisinde bulacağımız kadar daha rahat ve daha yaratıcı olmasını ilk filmden beklememek gerekirdi. Normalde benim için 7'lik bir film ama bir devrim, bir başlangıç, bir meşale taşıyan koşucu olduğu için bir kıyak yapıp altlardan da olsa 8liklere sokacağım kendisini.

75
20.09.2020
































































































































































































































































































































































Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Magicka ❌

Golden Compass ✅ 78

Hangover ✅ 64