Pardon ✅ 71

 2005, by Mert Baykal, 1h34m

Bu ülke ah bu ülke. (Buralarda ülke ne halde gibi bir şeyler yazmışım da sinirde cümleler o kadar devrilmiş ki ben bile anlamadım.) Neyse film. Çok iyi olma potansiyeli var çok iyi olmayan bir film. Hızlı ve tempolu olması zorunlu olan bir film çünkü 6 yıl 3 aylık bir süreyi anlatıyor fakat arada zaman geçtiğini belirten sahneler beni nedense irite etti sebebini bilmiyorum. Çok az diyalogla çok zaman geçmesi kaçınılmaz da olsa zaten tüm albenisi diyaloglar olan bir filmden çok ama çok şey çalmış bence. Dans eden asker sahnesi gibi şarkı çalsın zaman dolsun gibi sahnelere ne gerek vardı hiç anlamadım. Hadi filmden bir şeyler çalmıyor ve ekstra gibi hissettiriyor olsa eyvallah da başarılı diyaloglardan beni alıkoyduğun hissini çok ağır şekilde yaşattırıyorsun. 

Diyalogların olduğu kısımlarsa içinde sürekli bir rahatlık barındıran ama öyle normal bir rahatlık değil bir yaşanmışlığın rahatlığını barındıran, trajikomikliği ile ah bu ülke diye başlatabilecek kadar baba bir film yaratmışlar bize. Her şeyi geçtim en sonda eniştenin ölmesi bile bu filmi benim için önemli kılıyor. Çünkü eniştenin ölmesi öyle saf bir intikam anlatmıyor aslında. Bu ülkenin adalet olarak o kadar haksız ve o  kadar adil olmayan bir hali olduğunu gösteriyor ki bazen gerçekten adalet gibi hissettiren tek şeyin sana bunları yaşatanları acı çekmesi olduğunu düşünüyorsun. Bir ülke için adaleti kendi ellerinden kaçırıp insanların kendi adaletini sağlamasına iten bir ülke herhalde en utanç duyulacak haldedir. Film içinse çok az filmde gerçekten hak edilen şeyin yapılmasına şahit oldum. İbrahim anasıyla hasret giderecek diye beklerken bam diye sıkıyor enişteye. Hakkıdır. Başka da diyecek bir şey gelmiyor aklıma. Bunca zamandır süründürdüğüm için üzgünüm.


71
06.03.2021

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Magicka ❌

Golden Compass ✅ 78

Hangover ✅ 64