Star Wars: Episode V - The Empire Strikes Back ✅ 77

1980, Irvin Kershner, 2h04min


Dönemi için gereksiz iyi bir film bu ya. Basit bir aksiyon bilim kurgu gibi gelebilir ama çok çok daha fazla şeyler barındırıyor. Tam olarak olmasa da buna benzer bir şeyi Lord of War'da yaşamıştım. Bir filmin kendi vasatlığının farkında olması ve bunu örtmeye çalışması benim gibi vasata aşık bir adam için mükemmel bir hazine yaratıyor. Burada da külliyatın ağırlığını bir kenara bırakırsak vasat bir aksiyon filmi gibi bir şey var ama bu vasatlığın altında çok basite indirgenmiş ve bu yüzden estetik duran bir iyi kötü savaşı bir de çok eser miktarda duran fakat aslında aşırı etkili olan bir duygular kurgusu var. Özellikle Luke arkadaşlarını kurtarmak için Jedi doğrularına karşıt bir agresiflik sergileyince (bkz. pasiflik, sakinlik, doğa vs, karşı tarafta da agresiflik) kötü bir duruma düşüyor ama bir yandan da bunu belki iyilerin en güçlü olduğu kısım için arkadaşlık için yapıyor. İlk anda kötü gözüken sonra iyi sonuçlanan bir şey. Temelde sadece kötü ve iyi ile ilgili bir şey ama duygular ile ateşlenmiş bir şey. (Nasıl bir şey sanırsam ben de anlamadım şu anda. Aradan 5 ay geçmiş neyden bahsettiğim hakkında en ufak fikrim yok.)

Vasata aşık ben burada her ne kadar onun adı aşk olmasa da basitliğe karşı da bir takım duygular beslediğim doğru. Basitlik tek başına çok sıkıcı gelebilir (ki tek başına bile bir güzelliktir) fakat komplike bir şeyin içindeki basitlik eşsiz bir hazdır bir de basitliğin içinde komplike olmak vardır ki o belki eşsiz olmaktan da öte bir duruma gidebilir. Basit bir iyi kötü savaşının içine katılmış bilim kurgu ve aksiyon bana sürekli bir şeyler fısıldıyor. Evet külliyatın ağırlığı bunda önemli etken ama asıl o fısıltı basitliğin içindeki kaosun fısıltısı. Kulaklarıma bir müzik gelen o fısıltı bu seriyi istese de istemese de özel kılıyor. Bu arada bu her zaman yaşanılabilecek bir durum değil. 

Neyse hiçbir şey anlatmadığım bu kısmı geçersek (nolur geçelim) daha fazla hiçbir şey anlatmayacağım kısma gelelim (oh no). İyiydi ya film. O kadar yazdım ettim ama tek başına özel bir film ya da çok çok iyi bir film gibi gelmedi bana. Yoda görmek, Lando görmek, Boba görmek iyiydi çünkü filmin ve serinin en iyi yaptığı şey çok ilginç karakterler yaratmak, haliyle ne kadar fazla o kadar iyi. Her yeni karakter diğerinden daha ilgi çekici merak uyandırı oluyor haliyle külliyat büyüyor külliyat büyüdükçe de eserin genel değeri artıyor. Yani böyle böyle büyüyor bir IP. 


77
23.10.2021

Yazdıktan sonra: Abi bu ne kadar kötü bir yazı olmuş ya. Ya bırak ne izlediğimi adımı unutturdu yazı. Bir şeyleri tutkulu tutkulu anlatmaya çalışmışım fakat o kadar yapamamışım ki. Buraya biraz daha toparlayıp yazmaya çalıştım ama yok toparlayamıyorum. Yazarken uzunca bir süre 2. üçleme filmi zannettim, Luke'u anlattığını kavramam son paragrafta oldu. Şu an kafam o kadar karışık ki bunu okuyacak ilerideki bana büyük sabır. 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Magicka ❌

Golden Compass ✅ 78

Hangover ✅ 64