Star Wars: Episode 1 - Phantom Menace ✅ 56

 1999, by George Lucas, 2h16min

Abi bu neydi ya. Bu film harbili kötüymüş. Tamam güzel şeyler de yok değil ama bu çok cheesy bir film, bu kadar beklemiyordum. Sanki her şey Jar jar'ın suçuymuş gibi bir film. Gereksiz bir komedi katarken kafanın arkasında hangi sebepler varsa onun gibi bir film. Bi süredir ortalıkta yoğuz bizi sempatik hatırlasınlar. bir yerde şaka olsun, salaklık olsun arada da Anakini hazırlayalım kafasıyla iyi olduğu yerleri odak noktası yapmak varken en saçma şeyleri buyrun biz buyuz diye sunmuş. İki şey akılda kalıyor bu filmde Pod Racing, Jar Jar. İkisi de bırak filmi taşıyabilecek unsur olmayı filme yardımcı olabilecek unsur olarak bile şüpheliler. Halbuki dünya tasarımını ve hikayesini parlatarak, öne alarak yine çok başarılı bir olabilirmiş. Senaryosundan, gezegenlerine, sistemlerinden, kültürlerine, türlerinden, mekanlarına ve en önemlisi büyücülüğüne daha bir eğilmek varken bu tercihi anlamakta çok güçlük çekiyorum. Diğer filmlerde iyi kötü bu kısımların daha derin olacağını biliyorum fakat hem bir giriş hem de bir hazırlık olarak bu yapay sempatiklik çabası çok kötü etkiliyor. Evet Anakin çok çok önemli bir parça fakat onu böyle bir paketleme içinde sunmak oldukça saçma bence. Adam Force Jesus pod racing falandan çok daha önce peygamberlik ilan etmesi lazım. Nasıl JarJar bu kadar ekranda olmamalıysa sanki pod recing de bu kadar hakim olmamalıydı. 

Ha bir de bu serinin damdan düşen ilk filmler alışkanlığı falan mı var niye her şey lap diye giriyo ağzımıza. Kusura bakma ama koca bir geçmişi anlatmayıp o sırada olan biteni bir tane sikindirik textle geçiştirip hemen aksiyona girmeyi pek sevmiyorum ben. Anlıyorum çok geni bir hikayede üçlemelere girmek çok zor oluyor fakat bu kolaya kaçmaktır ve en kötüsü kolaya kaçmayı alışkanlık haline getirmektir. Her ne kadar bir mantığı olsa da hikaye o kadar havadaki film bir anda gaz halini alıp uçuculaşıyor. Mesela ben bu filmdeki ve serideki sürekliliklerin tadına varmak istiyorum ama bu durum çok şey alıp götürüyor bundan. Karakterleri gençken görmeyi, Darth Maul savaşını, bazı küçük detayları ve genel olarak evreni çok beğendim ama dediğim gibi ön planda onlar yok Jar Jar ve  Pod Racing var. Daha fazla puan vermek isterdim. 


56
02.01.2022 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Magicka ❌

Golden Compass ✅ 78

Hangover ✅ 64