The Matrix ✅ 64

 1999, by Lana & Lilly Wachowski, 2h16min

24 yıl boyunca hiç izlememiş olmam çok garip değil mi? Çoğu önemli filmi öyle ya da böyle, bir şekilde, bir noktada, az buz, izlemiş yarım yamalak hatırlar ya da hatırlamaz halde, en olmadı denk gelip devam etmemiş şekilde maruz kalıyorum. Ama buna değil gibi (hafızam beni yanıltmıyorsa). Sadece memeleşmiş bir kaç sahne o kadar. 2000'lerde bu filmin neden aşırı önemli olabileceğini anlıyorum ama 2022 yılındaki, bilgisayarlar ve teknolojiyle ömrü boyunca içli dışlı olmuş 24 yaşındaki biri için pek de bir şey ifade etmiyor sanki. en azından farklı bir şey sunmadığını söyleyebilirim. Çünkü bu zamana kadar izlememiş olsam da ondan ilham alan ya da ona ilham veren tonla şeyi  deneyimlemişimdir. Farklı gelmemesinin en önemli unsuru bu. 

Asıl farklılaşmayı mesaj ya da daha doğrusu felsefe kısmında bekliyordum. Bu ikili önerme yani gerçek ve dayatılan arasındaki seçim şu anki insanlık için oldukça tanıdık.  Kendini hayatta tutmaya çalışan bir makine, yani üst yapı, altında da onu besleyen milyarlar. Tabi durum 2000'lerde de böyleydi fakat geçen her yılla beraber daha ekstrem bir versiyonuyla karşılaşıyoruz hatta özellikle ülkemizde son 20 yıl bunun dünya üzerinde en çok farka uğrayan ülkesi olduğundan emin gibiyim. Yani bu ürünlerden benim en çok beklediğim şeyi, escapism'i sağlamıyor gündeme yapışıp kalıyorum filmde. Tabi bu salt kötü bir şey olmamakla beraber kişisel olarak şu an da kötü bir tat olduğunu da söylemeden geçmemeli. 

Onun dışında ne desem pek emin değilim. Neden bilmiyorum fakat çok çocuksu geliyor film. Nerd kültürü 2000'lerde çok böyleydi, şu an da içinde bir yerlerde hala o çocuksuluk var ama bambaşka bir şeye evrildiği de aşikar. Bu filmin iyi olması, anın nerd kültürünü yakalaması için ekstra bir derinlik sunması gerekiyor. Sadece bir süper kahraman filmi olsa sırıtmaz fakat felsefe filmi olarak baktığımda bunu verebilecek derinliği bulamıyor film. Bunu yapmak için fazla yüzeysel. Daha ilk film olduğundan diğerlerine karşı umudum var ama textbook süper kahraman filmi mi olacak yoksa benim hissettiği ve beklediğim o felsefe tarafına mı eğilecek göreceğiz. İki durumda da buradaki kadar yüzeysel olmayı kabul etmem onu da söyleyeyim.  


64
25.04.2022














































































































































































































































































































































Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Magicka ❌

Golden Compass ✅ 78

Hangover ✅ 64