Aykut Enişte ✅ 79

by Onur Bilgetay, 2019, 1h55min

Bu sayfalar her zamanki gibi vasata övgü yapacaktır. Bu film Cheesy midir? Evet öyledir. Bu film cringey midir? Evet öyledir. Bu filmin ufku dar mıdır? Evet öyledir ama tam da değildir. Bu filmin ufku kaotik olayların içinde öğütülülerek saklanan, komedi kılıfında olayların içine yedirilen güzel saf ve gerçekçi duyguların verilebilmesidir. Filmin komedik ve senaryosal kaosundan dolayı filmin teması saf komedi, duygularda bu komedinin bir aracı gibi anlaşılabilir fakat amaç böyleyse bile araç amacı aşmıştır ve film ömrünü kimsesiz yaşamış bir adamın aile hasretinin diğer yandan da ilişkilerini yanlış kurmuş bir ailenin bunu düzeltme umudunun filmidir. Böyle söyleyince kulağa pek komedik gelmiyor sanki. İstenilse bundan paşalar gibi dram filmi olur iyi yapılırsa Cannes'da 11 dakika alkışlanır. Ama tahminen ülkenin hem izlemeye hem de yapmaya daha mahir olduğu sulu komedi daha uygun bir ortam olarak görülmüş ve film romantik komedi olmuş. 

Komedi kısmının sulu komediye sıkışıp kaldığı kesin. Her ne kadar kendine ait yaklaşımları olsa da çok farklılaşılabilecek bir alan değil. Sulu sulu diyip duruyorum belki yanlış kullanıyorumdur ama anlatmak istediğim daha ucuz ya da basit daha skeç vari bir komedi. Komedi kimliğinde farkı yaratan şey ilk olarak kesinlikle başrol. Adam bir kere iyi komedyen ne kadar kötü şakada yazsan kötü komedi de yapsan iyi komedyen oralardan bir şeyler çıkarıyor. Belki kötü oyuncu denir belki oyunculuk skalası dardır fakat iyi komedyen her daim işini yapar çoğu zamanda bunu bir karakteri oynamadan kendi normal halinden çekip çıkarttığı bir kısımla yapar. Burada da Cem Gelinoğlu bence oldukça iyi bir iş çıkarmış. İkinci fark yaratan şey ise o altlara konumlandırmak istediği romantizm. Burada romantizm aşk meşk demek değil sadece. Duygusallığın ve duyguların her ne olursa olsun önde olduğu ve duygu yoğunluğunun hissedildiği bir romantizm. Bir de bunlara ek diyalog yazımı da yarattığı karakterlere uygun olunca kendine bir kimlik yaratmak ve alan açmakta zorlanmamış film. Tüm bunlar birleşince çok iyi bir film çıkmış bence... yani en azından ben çok eğlenerek izledim. 

Bu arada vasata övgü vasata aşk diye sayıklayıp duruyorum hatırlaman da fayda var, vasat film kötü film demek değildir. Basite indirgenmiş bir film demektir basittir yani bir şeyleri iyi yapar diğer şeylere ya bulaşmaz ya yapamaz ama o iyi yaptığı şeyi de gerçekten iyi yapar bazen isteyerek bazen istemeyerek ama güzel elle tutulacak ve basit olduğu için izleyene özellikle de bana çok daha kolay geçen çok daha anlaşılır olan ve çok daha gerçekçi olan bir film demektir. Demem o ki basite ve sıradana aşık olan bir insan olarak ben özünde çok basit duygular ve amaçlar barındıran bu filmi çok beğendim. 

Aşk demişken benim her vasat filmdeki kadın başrole aşık olmam ne zaman son bulacak. Biliyorum yukarda da dediğim gibi duygular kolay geçince aşk da çok kolay geçiyor ve kaptırıyorum kendimi ama en çok bana dokunan kısmı film bittikten sonra belki bir gün bizim de sıradan duygularımıza bir eş paylaşacak bir arkadaş bir yoldaş çıkar umudunun kendi izole hayatımdan dolayı asla yaşanmayacağı gerçekliği. Ne olurdu yani dükkanım soyulduktan sonra sigortacıma aşık olacağım bir hayat yaşasam.




79
30.11.2022

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Magicka ❌

Golden Compass ✅ 78

Hangover ✅ 64