Hababam Sınıfı ✅ 59

 by Ertem Eğilmez, 1975, 1h27min

Bi kere bu dönemde çekilen filmlerin bu sahne kesimlerine gıcık oluyorum. Her şey makasla kesilmiş bantla yapıştırılmış gibi ki gerçekten de öyle olabilir. Teknolojinin gelişmemiş olmasını anlamakla birlikte daha eski ama daha iyi kurgulanmış filmler izlediğimi hatırlıyorum yani buradaki sorunun teknolojikten çok çekim kurgusunda makaslamanın hakim olmasından kaynaklandığını düşünüyorum. Burada da bolca bundan var ama senaryoyu iyi kurtardığından bunun üstünü kapatabiliyor. Bu hiç ama hiç küçük görülmemesi gereken bir şey benim açımdan çünkü filmi bir çöp tenekesinden çıkartıyor ve o dönemin hakim kokusunu üstünden bir nebze olsun silebiliyor. 

Ben hababam sınıfını hep kopuk kopuk hatırlardım ve filmin senaryosunu da öyle sanırdım yani hikayesel bir bütünlük ve bir süreç olduğunu düşünmezdim ama bu filmde hikaye bütünlüğü oldukça iyi. Keza beklemediğim bir diğer şey haylazlık temasının verilişi oldu evet bu seri sadece buna odaklı ama o haylazlık dediğimiz şeyin cıvık karakteri hakim değil onun yerine akıllı bir komedi hamlesi olarak varlar. Hikaye bütünlüğü dedik duygu bütünlüğü de oldukça iyi. Yani aslında çok çok kötü bir film beklememe rağmen beni şaşırtan bir film olduğunu söylemek doğru olur. Buna rağmen benim listemde pek yukarlara oynamaz. 


59
26.11.2022

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Magicka ❌

Hangover ✅ 64

Undecember ❌