The Godfather Part III ✅ 55

 by Francis Ford Coppola, 2h42min, 1990

Bu film olmamış. Aslında çok bir duygu patlatıcısına sahip ama buna hiç oynamamış bence. Marry'nin ölümü çok çok daha vurucu olabilirdi ama Marry karakteri izleyici için kim ki. Ben Marry'i tanımıyorum, seri içerisinde kendisine duygusal bir bağım hiç olmamış. Benim için kuzenine aşık, hem uslu, hem şımarık babası zengin herhangi bir kızdan fazlası değil. Babası için oldukça önemli ama izleyici için... pek emin değilim. Ayrıca babası için önemi de hiç iyi verilmiyor. Michael il filmde çok sevdiğimiz ikinci filmde soğuduğumuz bu filmde de sempati duyduğumuz adam mı olmalıydı ya da önemsemediğimiz veya nefret ettiğimiz mi. Yani soru şu Michael'in kimliği ne karakteri ne nasıl bir adam portrelenmeye çalışıyor bu filmde ben anlamadım. Don Corleone artık önemli bir adam değil. Bunun sebebi yaşlanması, güçsüzleşmesi ya da çok güçlenmesi değil artık anlamını yitirmesi, hem kendi dünyasında hem de izleyici kafasında. İlk filmde babası ve ailesini koruyan ikinci filmde güç adına kendi elleriyle ailesini dağıtan üçüncü filmde ise hala güç ve zenginlik peşinde koşan ama niye koştuğu da belli olmayan, yola başlarken sahip olduğu değerleri ve kimliği kaybetmiş yerlerini de hiç kendiyle alakası olmayan değerlerle doldurmuş, benim gözümde artık herhangi bir adamlaşmış bir adam. Buna bir de kendi dünyasında da artık o kadar yükselmekten değer görmediği bir seviyeye çıkmanın ve orada anlamını kaybeden bir adam olmanın getirisiyle film adına bile önemsiz ve atıl bir karakter olmuş. 

Bu anlamsızlık genel olarak sahnelerde ve diğer karakterlerde de var. Mesela opera sahnelerinin hepsi gerilim içeriyor... niye ulan. Bu serinin karakteri gerilim değil ki niye filmin en önemli kısmını daha önce hiç kullanmadığın ve serinin kimliğinde olmayan bir şeyle boşa harcarsın ki. Biz tüm filmlerde üstümüze yani Corleone'ye gelen saldırıları bilmeden ya da çok az bilerek geldik, bunun niye her saniyesini görüyoruz. Bildiğimiz, tam anlamıyla gördüğümüz, hazırlandığımız saldırıların hepsini biz yani Corleone'ler tarafından geldi. Vito'ya suikast, Sonny'ye suikast, Michael'e evde suikast hepsi az çok tahmin ettiğimiz ama tefferuatını görmediğimiz ve görmemize de gerek olmayan olaylardı. Unuttuğum ve buna benzer olan suikastlar varsa özür dilerim ama her halükarda ben niye iki tane sıfır önemli ve sıfır anlamı olan suikastçı izliyorum. Bir de yok Tomassini'yi öldürüyor yok ikizleri bıçaklıyor yok o yok bu ne lan bu, tüm film onları izleseydik o zaman serinin adını da eşek kesenler falan yapardık. 

Bir diğer anlamsız adam... Vincent. Bu karakter niye var gerçekten anlamadım. Olayı aileyi üzerine almaksa kusura bakma ama bu karakterin üzerine biraz kuracaksın beni karaktere ısındıracaksın, filmde en önde onu göreceğiz aynı ilk filmde Vito - Micheal üzerinde kullandığın formülün aynısını koyacaksın. Şeytan tüylü bir piç, kötü bir Sony kopyası karakterinden baba olmaya gidecek değişimi yoğun yoğun göstereceksin, aile içindeki güç değişimini göstereceksin. Ne yani kız ölünce bu piçin baba olacak kırılmayı yaşadığını falan mı anlamam gerekiyor. Vincent bunlar yerine bir suikastçı gibi takılıyor, ensest bir aşk üzerinden büyütülmeye çalışılıyor, Michael'ın geçtiği yollara benzermişçesineymişgibicesine benzer senaryolara konuluyor ama hiç birinde ne anlatısal ne karaktersel bir başarı bulunamıyor. Filmin sonunda da anca "No Marry" diye bağırıp siksik baktığı bir sahnesi var bence bu da koca filmi özetliyor. Böyle düzdüğün bir karakterden baba çıkaramazsın baba filmi hiç çıkaramazsın, belki aşk filmi olur ama onu bile tam olmaz. Madem kızı çok seviyon e zahmet olmazsa biraz aşkının üzerine git yok güç makam için böyle bir ilişkiye gidiyosan böyle çok seviyormuş ayakları yapma, madem Don oldun artık ailenin başısın bu suikastı engelle, iki adamın ölmüş bunun farkındasın sessizce arabaya bindirin diyo lan gavat toplasana adamlarını ailenin etrafına arka kapıdan falan çıksana desene agalar bize saldırı var aman dikkat bi 15 dakka içerde kalalım ben o arada ayıklamaya çalışayım falan diye ama yok über zeka yeni Don'umuz sessizce arabaya bindirecek hem de ön kapıdan. Al bindiler sessizce arabaya.

Bu arada ekranda yazmayı hiç planlamadığım bir karakter kaldı Michel'in kız kardeşi (bak adını bile bilmiyorum bırak hatırlamayı). Ulan çok meraklıysan mafyacılığa al bir silah iki de sen sık. İlk iki film ağla ağla ağla üçüncü filmde politikaya başla. Ulan anandan da mı hiç bir şey öğrenmedin mafya babasının karısı kızı kız kardeşi nasıl olmalı diye. Bu ailenin herşeyi bunları analarıymış ben bu seriden bunu anladım. Kay kayınvalidesinin yarısı kadar bile olsaymış bu halleri hiç düşülmezmiş, kız kardeş anasını örnek alsa şu an Sony hayatta olurdu ama yok Vincent üzerinden politikaya girecek al girdin. 

Maalesef olmaması gereken bir filmdi bu. Evet kendini bir şekilde izletti ama seriye hiç yakışmıyor, babanın sadece adı kalmış filmde. Seriye yakışmamasını geçtim seriyi bir bütün olarak da aşağıya çekiyor diğer filmleri sorgulatır hale getiriyor. Bir de bu filme nasıl puan vereceğim problemi var. Seriye göre puanlasam en fazla 3-4 alır ama bir yandan da iki saattir filmi sıkılmadan izlediğim gerçeği var o da en az 7 diyor film. 



55
16.02.2023




P.S: bu kadın kim ve neden bu kadar güzel



Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Magicka ❌

Golden Compass ✅ 78

Hangover ✅ 64