Masumiyet ✅ 58

 by Zeki Demirkubuz, 1997, 1h50min

Kader'den daha iyi hatta çok çok daha iyi olma potansiyeline sahip fakat bırak Kader'den iyi olmayı ortalama hatta vasat bir film olmayı bile pek beceremiyor. Ben filmlerde özellikle bir durumdan nefret ediyorum ve bunu çoğunlukla Türk filmlerinde görüyorum... kopukluk. 

Yani bu kopukluk çok garip bir kopukluk, film olmaktan çıkarıp bir nevi bir derleme haline geçirme çizgisi etrafında dolaşan ama o çizgiyi de geçmeyen bir kopukluk. Filmi izlerken sürekli kafada ulan bu film kırpılmış mı RTÜK mü kesmiş o mu olmuş bu mu olmuş diye tüm film boyunca kafada kalan ve tüm filmin etkisini sömüren bir kopukluk. Mesela Kader de bir seviyeye kadar kopuk bir filmdi ama en azından mantıklıydı bir bağlamı vardı filmin kimliğinin bir parçasıydı. Fakat burada buna benzer bir çerçeve bir bağlam havuzu, kimliğe işleme hamlesi yok. E film özelinde de bir işe yaramıyor, pozitif bir efekti yok sanatsal da hissettirmiyor yani kolaya kaçmaktan başka bir şeyi bana düşündürtmüyor. 

Halbuki çok iyi bir materyal var, hele ilk önce Kader'i izleyince daha bir dolu dolu oluyor ve film içinde de çok doğru noktalar, duygular, olaylar yakalamayı başarmış mükemmele yakın bir film çıkarmak için sadece birkaç küçük adım daha kalmışken niye filmi ve senaryoyu makaslar, anlatımı eksiltir ve filmi küçültürsün ben anlayamadım. Birkaç küçük sahne az biraz diyalog bitti süper bir film olurmuş ama eldeki maalesef eksik hissettiriyor. Karakterler, tiratlar, ikonik anlar her şey var filmde ama eksik.

Bu arada izleyenler hep Bekir'in tiradını konuşur ama Uğur'un Bekir'den kısa ama çok çok daha dolu tiradı asıl konuşulması gereken şey. İki filmi de çok çok iyi özetleyen ve bir anlam çatısı oluşturan, her şeyi anlamlı kılan bir konuşma zaten bu filmin Kader'e oranla en en büyük artısı Uğur'un daha hakim olduğu, daha göz önünde olduğu ve karakter olarak Uğur'u daha iyi tanımamıza olanak sağlaması. Tabi bunu önce Masumiyet sonra Kadar izlesem Bekir için de diyebilirdim amam genel olarak iki filmde de Uğur Bekir'den daha ilginç ve filme çeken bir karakter. 

Neyse ez cümle Türkiye'deki en iyi beş on filmden biri olma şansını güdük kalarak harcamış bir potansiyel. He belki izlediğim versiyon harbiden kesiktir o zaman yazdıklarıma da filme de yazık olur.



 


58
29.07.2023

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Magicka ❌

Hangover ✅ 64

Undecember ❌