Daredevil 1 ✅ 78

Yaşadığınız şehre bağlı mısınızdır ya da ait olduğunuzu hissettiğiniz bir yer var mıdır? Aitlik duygusunu şehirlere kazandıran nedir? Açıkçası bu tip soruların cevapları benim için pek anlam teşkil etmiyor. Ben yıllarca yaşadığım farklı farklı yerlere farklı farklı anlamlar koydum. Oradaki yaşadıklarımı, oradaki sevdiğim insanları hep daha önemli gördüm. Şehirler benim için sadece birkaç dönem ayracıydı. Hiçbir zaman bir şehri sadece o şehir olduğu için sevmedim ve ona karşı bir sorumluluk hissetmedim. Bir memur çocuğunun olağan sıkıntılarındandır aitlik. Şehirlerden çok insanlara, özellikle de ailesinden olanlara daha bağlıdır(...).

Bu yukarıda anlattığım şeyler sebebince şehrine bağlı bir ana karakter olan Matt Murdock ve neredeyse geri kalan tüm karakterleri görmek beni şaşırttı. Hell's Kitchen'ın enteresan bir çekiciliği var herhalde. Ama benim gözümde yadsınamaz bir sevimsizliği de var bu şehir sevgisinin. Çünkü çok anlamsız hissettiriyor.

Matt Murdock sadece bir avukat olsaydı herhalde bu şehir sevgisini anlamlı kılabilirdim ama bir süper kahraman sadece şehri için mi savaşır? Pek emin değilim. Bence ana karakterimiz bir kahramanın şehirden çok iyilik için savaştığını anlamamış ve kendisine ait bu kafa karışıklığı diziye çok sirayet etmiş. Çünkü etrafta şehri iyileştirmek adı altında dövülen veya öldürülen insanlar var fakat asıl sebep hiç bu değilmiş gibi davranıyor herkes.

Adam dövmek Matt Murdock için bir meditasyon seansı gibi. Dizi boyunca önüne çıkan herkesin ağzını burnunu, kaliteli dövüş sekansları eşliğinde, kırmaya programlanmış bir makine gibi. Ve tabi ki de bunca insanı tek bir sebepten, şehri için dövüyor ama adam öldürmek. O konu Matt için çok uzak bir seçenek fakat ana kötümüz de bir Hell's Kitchen aşığı ve onun için adam öldürmek ya da bombalar patlatmak ya da insanların kafalarını araba kapılarıyla ezmek şehri için gerekli hareketlerden sadece birkaçı. Her ne kadar sonuncusunu şehri için yapmamış olsa da.

Tüm bu paragraflar eşliğinde varmak istediğim şey şehir ana temasının çok sıkıcı olduğu. Şu 4 paragrafı okurken bile sıkılır insan çünkü o kadar fazla şehir geçiyor ki... Ve bu şehir teması sadece benim aitlik sıkıntımdan kaynaklı değil. Basbayağı Batman'den çalındığı için. Kimse kusura bakmasın Hell's Kitchen Gotham kadar ikonik bir şehir değil ha keza Daredevil de Batman kadar ikonik değil. Bu çalınma durumunu bir kaynak dahilinde değil kendi görüşüm olduğu için söylüyorum. Ama onun dışında da zaten çok düşük oktavlı bir ses gibi tema. Bunca kaosun sebebi hiçbir ehemmiyeti olmayan ya da sezon boyunca bir ehemmiyet yaratılamayan şehir olamaz. Dizideki karakterler bile illallah etmişlerdir şehir de şehir.

Düşük oktavlı sesin sıkıcılığı sadece temayı etkilemekle sınırlı kalmamış. Bir kaç tane ,zaten sayısı az olan, büyük potansiyelli karakterlerin yutulmasına sebep olmuş. Açıkça söyleyeyim ben daha kaliteli bir antagonist hikayesi bekliyordum. Elimizde olan hikayede çok kötü değil fakat bu potansiyelli karakterler eşliğinde çok çok daha kaliteli bir hal alabilirdi. Yine de harcanmış potansiyel çok sıkıntı ettiğim bir konu olmadı çünkü bu sezon boyunca bize verdikleri ana kötü o kadar güçlüydü ki hikaye derinliğindeki eksikliği biraz olsun dengeledi.

Ayrıca bu "sezon boyunca" ibaresi yapımcıların diziye olan yaklaşımını anlamada önemli bir rol teşkil ediyor. Yazarlar dizi ile ilgili ne düşünüyorlar, o an ne yapmak istiyorlarsa bunu bölümlere ayırmak yerine sezona yaymayı uygun görmüşler. Bu sezona yayılan karakter hikayeleri sağ olsun diziye olan ilginiz anlık olarak bile hiç kesilmiyor. Çünkü bölümler arasında hikaye zıplamalarından kaynaklı hep bir eksik var ve siz bunun sezon içerisinde veya bölüm içerisinde doldurulacağına emin olarak izliyorsunuz. Ayrıca zıplamaların yanında da dizi çok hızlı bir tempoda ilerliyor. Olaylar hızlı başlıyor hızlı bitiyor, durmadan hep bir sorun çıkıyor ve hep bir sirkülasyon oluşuyor. Sirkülasyon ya da tempo izlediğim pek çok şeyde çok sevdiğim bir özellik. Futbolu hızlı seven biri için hızlı bir dizi izlemek eğlenceli bir deneyim oluyor.

"Eğlenceli bir deneyim" herhalde bu sezon ile ilgili aklımdaki temel düşünce. Dizi temposuyla beni kendine bağlamayı ve gelecek sezon ile ilgili ümitlendirmeyi başardı. Beklentilerim de haliyle yükseldi biraz. Sezon içerisinde gösterilen o daha fantastik gibi gözüken hikayeyi de daha bir merakla bekliyorum şuan.


78

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Magicka ❌

Golden Compass ✅ 78

Hangover ✅ 64