Skyrim ✅ 54



Ve benim nöbetim biter. Demek yıllardır ağızlardan düşmek bilmeyen, dünyanın en mükemmel açık dünya oyunu gibi görülen (en azından bir dönem) buymuş. Ama ben bir şey söylemek istiyorum. Maalesef bu oyun o kadar da iyi bir oyun değil. Hatta bırak o kadarı iyi bir oyun değil.

Bu oyun olsa olsa tek bir şey olabilir, bir sıfat, "çok". Oyun sadece birşeylerin fazla fazla olmasıyla çarkını döndüren ve akıllara kazınmış bir halde. Hikayesi ilgi çekici değil, yan hikayelerin büyük çoğunluğu çok kötü çok az bir kısmı ana hikayeden de iyi, level dizaynları sıkıcı ve tembel, oyunun her şeyi ama her şeyi ilk 30 saatten sonra hatta belki daha da önce aşırı bir şekilde tekrara düşmeye başlıyor buna bahsettiğin ve bahsetmediğim dizaynlardan, mekaniklere, hikayelerden, diyaloglara başından sonuna her ama her küçük ve büyük parçasında aşırı şekilde tekrar var ve bu oyunu banal, sıkıcı iğrenç bir 5 slaytlık gösterinin  200 saat baştan başlayıp aynı şeyleri göstermesi gibi etki ediyor. Saçma buglar ve ortalama DLC kalitesi de cabası. Daha tekrara düşen çok şey vardır ama aklıma gelmiyor şuan. Peki ben neden 190 saat oynadım oyunu?

Bunun 3 ana sabebi var. İlki özgürlük. Özgürlük açık dünya oyunlarında kendini rahat hissetme gibi değil daha çok görev dizaylarını istersen yap istersen yapma şeklinde yaklaşımından ortaya çıkmış. Bu durumun sonuçlara getirdiği büyük bir etkide yok aslında ama hep acaba bir görev mi kaçırdım yoksa bu görev nerede son bulacak hissi insanı oynamaya iten iyi olmasa da başarılı bir özellik olmuş (oyun açısından başarılı oyuncu için değil.).

2. Sebep bitmemişlik hissi. Yukarıda da dediğim gibi ne zaman bitecek hissi ile bir doyuma karşı olan beklentiniz zamanla giderek artıyor. Ama lo and behold hiçbir zaman o doyumu yakalayamıyorsunuz. Bu görev çok güzel bitti şimdi rahatladım gibi bir hisi hayallerimde görebilirim ancak. Bırakın bir THE END yazısına olan açlığımı ne öldürdüğüm adamdan ne çaldığım iksirden bir gram doyum alıyorsam bir gram ulan bunu da yaptım ne güzel yaptım hissi alıyorsam gelin beni sikin. Bu boşalmayı yaşamak için o kadar çok devam ettim ki oyuna 190 saat oynadım ve elim sikimde hiç tatmin olmadan bir porno izlemiş gibi bıraktım oynamayı.

3.sü de saygıydı. İyi ya da kötü oyun sektörünü derinden etkilemiş bir esere bakıyoruz. Dizayn belki belki bana ve ağız tadı olan oyunculara hitap etmiyor fakat kendisi marketing dizaynı olarak ve oyun dizaynının şirketler tarafındaki kar zarar eğrisine etkisi deli gibi büyüktür. Bu oyunun etkisiyle kaç tane oyun tekrara düşen koca koca haritalı oyunlar yaptı da ne deli paralar kazandı. Sırf bu yüzden bile ulan neymiş diye bir bakılır. Bir de temelde ama en temelinde yani uzatma uzatma ek osu yok busu olmadan bakınca konsept olarak eğlencelide olabilir. Ana fikir fena değil yani hatta bu ana fikri iyi alıp iyi kulllanan çok çok sevdiğim oyunlarda var. Ama gel gör ki bu... of of

Ve benden bu kadar. Görevimin sonuna geldim. Backlogumu yazdım ve yayınladım. Harcadığım saatler için üzgün ya da sinirli değilim. Hatta oyuna karşı herhangi bir şey hissetmediğimi de söyleyebilirim. Çünkü yorgunum. Artık bu oyuna karşı herhangibirşey besleyebilecek kadar bile enerjim yok. Yapmaktan deli gibi sıkıldığım bir ödev gibi bitti notlandırıldı ve hocanın sikine bile takmadan bir kenara kaldırıldı.

54 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Magicka ❌

Golden Compass ✅ 78

Hangover ✅ 64