Star Wars: Episode VI - Return of the Jedi ✅ 61

 1983, by Richard Marquand, 2h11min

Bir son. Pek iyi bir son değil orası kesin ama en nihayetinde bir son. Öncelikle film aslında 1 saat orasını bir kesinleştirelim. Çünkü ilk bir saatin bırak film olmasını derli toplu herhangi bir ürün olma ihtimali yok. Bir takım saçma salak, slayt gösterisi vari, sıçramalar ve boşluklarla dolu bir kolaj orası. Tek iyi şeyin slave Leia olduğu bir şey izledik. Ben baya ulan film falan mı atladım yanlış dosyamı açtım diye bir önceki filme baktım. Yok adamlar baya zaman atlatmış. Luka allah olarak geliyor, ortada bir plan var ama ne oluyor ne bitiyor belli değil, bişiler bişiler oluyo hop o da burada, cart curt derken bir saat geçmiş. Gereksiz komedik ögelerle bezeli. Han Dayı'nın "ben onları tek elimlen yıkarım yegenim" deyip adamları kaçırması falan rezalet üstü rezalet, fıkralarla türkiyeden çıkma, tek eksiği nasiiiii diyen uzun burunlu birinin eksik olduğu, sırf vakit geçsin diye yapılmış olduğunu tahmin ettiğim, hebele hübele bir şeyler. 

Son bir saat bunun tam tersi ana filme dönüş gibi, deathstarların ciddi muhabbetlerin olduğu kısım. Yeteri kadar iyi mi orası tartışılır ama en azından ilk bir saat değil orası kesin. Beni bu kısım da pek tatmin etmedi çünkü realizmden çok opera havası vardı (allah allah). Bu opera havasını sadece Luke, Vader ve Emperor'lı kısımlara bıraksalar yani o opera büyüklüğü, duygusallığı, sembolizmi, iyi kötüsü, artık her neyse o sadece oranın üzerinde hakim olsa çok başarılı bulurdum. Ama işler aşağıya, daha normal karakterlere inince o büyüklük çok eğreti duruyor ve sanki boktan bir baladın anlamlandırılması gibi sahneler izledim. Ewoklar geliyor da, C3PO tanrı oluyor da, tuzağa düşüyorlar, püskürtüyorlar, giriyorlar, çıkıyorlar dans ediyorlar temalı bir şey yaşanıyor. O opera ağırlığıyla bu birbirine uymuyor, bu serinin tüm olayı basitliğinde yatarken bu o basitliği oldukça baltalıyor. Bu önceki filmlerde böyle değildi, yan karakterler ve daha insan karakterler çok öne çıkmasalar bile bu basitlikte bir yere sahip olduklarını hissettiriyorlar, bir derinlik katıyorlardı. En basitinden bir önceki Boba Fett ile bu Boba Fett bir değiller. Han mesela ilk iki filmde çok çok önemli karakter, bu filmde yemin ederim enişteden başka bir şey değil.

Film pek çok manada ilk iki filmdeki havasını yitirmiş maalesef, çok epik bir şey olma şansını niyeyse itmeyi tercih etmiş. Fakat bir konuda da hakkını teslim etmek lazım bu filmdeki setler olağanüstüydü. Hepsi mükemmel dizayn edilmiş ve doğru renk paletleriyle detaylandırılmış çok çok kaliteli fakat gözden kaçması kolay olabilecek bir artıydı. Kırmızı imparator korumaları da çok estetikti. He bir de slave Leia'ya değindim ama asıl övgüyü hak eden kesinlikle Bounty Hunter Leia'ydı bence. 


61
06.12.2021

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Magicka ❌

Hangover ✅ 64

Undecember ❌