The Star Wars: Episode 3 - Revenge of the Sith ✅ 70

 2005, by george Lucas, 2h20min

Güzel üçleme, üzücü hikaye. Ne yazmak istediğimi hiç ama hiç bilmiyorum. Film gerçekten çok güzel görünüyordu belki ilk olarak burdan başlamak gerekir. Görsel olarak tam anlamıyla bir şölendi. Bu kadar iyi bir CGI kullanımı özellikle ilk üçlemeden sonra farklı bir yere taşıyor insanı. Bunu dışında da ne diyeceğimi gerçekten bilmiyorum. Filmle hatta seri ile alakalı daha izlemeye başlamadan çok önce aşşağı yukarı her şeye sahiptim. Herhalde 6 film arasında da en çok şey bildiğim film bu filmdi. Bu kadar biliyor olmam çaldı filmden ama tam anlamıyla ne çaldığını bilmiyorum. Deneyim çaldığı kesin ama deneyimin hangi parçaları ondan emin değilim, duygusal olarak o kadar da bağlanmadım haliyle üzücülük kısmı o kadar da yoğun değildi, şaşırtıcılık desem zaten bu yola girildiği 2.filmden belliydi yani buna şaşırmam hiç bilmiyor olsam bile olası değildi ki zaten önceki üçlemeyi izleyen birinin şaşıracak bir yeri olmamalı. Böyle bir konumda olmak acaba önce prequel mi izleseydim dedirtti ve prequelle başlamayı daha mantıklı yaptı gözümde. 

Aklıma ne iyi ne kötü hiçbir şey gelmiyor. Film bir şekilde her şeyi kendi mantıksal kalıbının içinde verebilmiş. Bu kolaycılık ya da bu komplekscilik diyebileceğim hiç bir done yok çünkü film öyle yada böyle kendi akışına uygun hareket ediyor. Sanki bir efsane gibi demek doğru olur sanırım, yaşanacak bir tane önemli olay var herkes olayı biliyor ve ona gidiliyor. Burada problem belki yolun anlatıda olayın altında kalması gibi. 3 filmin iki buçuğu kalan bucuğa bir yol ne daha fazlası ne daha azı yani her türlü yük olayın omzunda kalıyor. 

Geri şöyle bir bakınca anlatılan şeylerdense anlatılmayan şeyler hala daha çok ilgimi çekiyor. Bu evren çok ilgi çekici ve güzel yaratılmış bir evren ve ben bu evren hakkında daha fazla şey bilmek istiyorum fakat film o son olaya o kadar endeksli ki evren geri planda kalıyor. Bu filmde onca şey arasında aklıma takılan tek şey Obi'nin mercy kill yapmamaış olması. Onun bile bir mantığı var ama sanki doğru olan şey bunca yıldır arkadaşın olmuş ve karanlık tarafa dönmesinde kendini suçlu gördüğün biri olarak bir last hit atmak iyi olurdu. Filmle alakalı küçültücü bir diğer etken de Anakin'le alakalı umudun çok erken bitmesi. O haylaz iki arada bir derede karakterden mutlak kopuş ve kutuplaşma karakteri küçültüyor. Olayı bir nebze daha duygusu kılan bir diğer konuda aslında Anakin'in yapmak için geldiği şeyi yapıyor olması. Yıllardır Jedi'lar lehine olan Force'a denge getiriyor, günün sonunda 2 Jedi 2 Sith var dünyada. En azından benim filmlerden anladığım o şekilde. Sonuç olarak demek istediği ilk filmden iyi ikinci filmden kötü bir film olduğu. En azından Jar Jar yok.



70
06.01.2022

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Magicka ❌

Golden Compass ✅ 78

Hangover ✅ 64