Kurtlar Vadisi 1. Sezon ✅ 61

1.Bölüm
by Osman Sınav, 15.01.2003, 1h27min

İyi başlangıç. Ama bana başlangıçtan çok etki eden şey dizinin temposu oldu. Günümüzdeki türk dizilerinin zaman doldurmak için aslında 45 dakika olan içeriği 2 saate genişletmesi gibi saçma sapan bir standartan sonra bu dizinin 1 saat 20 dakikada olabildiğince hızlı ve dolu olarak bir şeyler anlatması çok garip geldi. Dizi iyi değilse bile bu standarttan sonra dizi farklı bir yerde oluyor ister istemez. Açık konuşayım iyi başlangıç desem bile iyi mi kötü mü bu bölüm emin olamıyorum. Oldukça boş bir şekilde izlediğimi söylemek zorundayım. Ne Ali Candan ne Elif ne Çakır hşçbirisi hakkında bir şey anlatılmıyor temelde fakat ilginç karakterler gibi de gelmiyor. Asıl albenisi dizinin yeraltı karakterinin naturası olunca ve burada çok kısa şekilde gösterilince mi öyle oldu yoksa dizinin albesini bambaşka bir şey de o bu bölümdemi yok ya da bölüm kötümü pek bilmiyorum. Hakkında bir şeyler düşünmek için daha çok erken fakat bir bir… bir şey eksik ne bilmiyorum. En azından hızlı bir dizi o kadar saati sıkılmadan bitirmiş bulundum.


67
04.02.2022


2.Bölüm
by Osman Sınav, 22.01.2003, 1h08min

Meh bir bölümdü. Aksiyona pek bulanamadık hala. İlk bölümden sonra Ali karakteri için gerekliydi bu bölüm ama eğlenceli olmadığı baki. Bir şeyler olacak ve olacak şeylerin bağlanacağı şeyler alacağı yön az biraz önden veriliyor. Türk dizi standartları için oldukça beklenmedik bir şey bu. Ama ben türk dizi standanrdına alışık biri değilim haliyle pek bir etkisi yok. Hatta yapılan şeyleri görüyorum ve daha iyi yapıldığı örnekleri bildiğimden bunları biraz kötü buluyorum. Özellikle şu ana kadar diyalog yazımlarında garip bir ağız var. Sebebini anlamıyorum fakat bir garip konuşuyor insanlar. Bir diğer ve en önemli sıkıntı polatın sesi. İnş erken değişiyodur ses yoksa çok büyük sıkıntı. Ama yapanları da şimdiden tebrik ediyorum bu sesin bir hata olduğunu farkedip yolculuk esnasında değiştirmek gibi çok kolay olmayan bir seçim yapabilmişler fakat seçimin doğruluğu daha önce izlememiş benim bile polata uygun gördüğüm ses olması sonraki sesin mükemmelliğini gösteren bir durum. Bir diğer sıkıntım bu bölümle alakalı aşkının çiğlikle sheaksper arası gidip gelişi. Bir an aradaki aşk Romeo juliet havası alıyor sonra bir bakıyorsun türk sarhoş stili aşka dönüyor mesela ben senin için yaşamayı göze almışım ali ile toprağa tirad atan elif arasında baya bir fark var. Hangisi daha uygun desen ikisi de değil gibi. Ne ali ne Elif öyle bir aşk yaşamıyor bence ki aşk da böyle bir şey değil zaten. Neyse çok da büyütmemek lazım bu adım belki çokça yalpalayan ve düzensiz adımlar ama adım olduklarına dair kesin göstergeler var. Çoğu dizi durmayı yada emeklemeyi tercih ederken bu dizi bir şekilde adım atmarak daha fazla mesafe kat etmeyi göze alabiliyor. Bu durum belki de o yüzden en iyi türk dizisi olarak görülmesini sağlıyor.

54
04.02.2022





3.Bölüm
by Osman Sınav, 29.01.2003, 1h04min

My dude got some rhymes man o shit man he lit man. Polot Olomder baya hızlı girdi aga bu kadar da beklemiyordum. Duran Emmi de bi dizide falan vardı sanki ya da film öyle bir arka planı var gibi hissettirdi bana. Neyse aslında baya az şeyin yaşandığı bir bölüm ama daha derli toplu olunca beni daha fazla eğlendirdi. Sıkmadı iyiydi. Ama atlanacak ve uzatılmış sahneler de fazlacaydı. Çakır’ın dans sahnesi ya da polatın elifi yatırması falan uzun geldi. Onun dışında pek de bir yok zaten.

64
06.02.2022

4.Bölüm
by Osman Sınav, 05.02.2003, 47min

Bu baya baya iyi bölümdü. Önce ilk bölümlerden atladığım bir şeyi yazmak istiyorum. Mafya devleti. Evet bir mafya dizisinde mafya devleti ama asıl değinmek istediğim bunu ne kadar iyi ve basit anlattığı. Bir basit izleyici olarak mafyaya duyulan saygının naslında ne kadar aptalca olduğunu göstermek istercesine basit bir şekilde konsey gibi bir oluşumun bir devlete nasıl çökebileceğine çok anlamlı bir bakış geliştirmiş dizi. Konsey güçlenir devletin yetemediğine devlet olur parti olur en sonunda da iktidar olur çok basit ve güç eksikliğine dayalı bir yaklaşım. Bununla beraber bu bölümde bunu destekleyen göstergeli önümüze atması beni mutlu etti ve dizi ile ilgili asıl unutulmaması gerek bu bir mafya övme değil mafya çökertme ve mafya neden kötüdür gösterme temelli bir dizi olduğunu hatırlamama sebep oldu. Ama açık konuşalım bunu pek başarılı yaptığını söyleyermeyiz. Evet temelde anlatıbu ama öyle glorife ediyor ki mafyacılığı ülkenin şiddet temelli ve racon temelli yaklaşımlarının son dönemdeki en önemli sebebi olduğunu unutmamak ve güncel yaklaşımlara ne kadar açık bir toplum yarattığını unutmamak gerekli. Yrıyetten dizinin o dönemlerdeçok konsolide olmamış gerçek temelli fantazileri gerçek sanma huyunun da önemli bir tetikleyicisi oldu. Bunlar ışığında başarılı değil diyorum ama yapım olarak çok başarılı. Ve bugün ki türkiyeye bakınca bu dizinin güncel iktidarda karşılığını buluyor olmak aslında beni daha fazla üzüyor mafya devleti tanımını son zomanlarda çokça duydum ama bunu hep boşluklara dolan mafyalar gibi algılamıştım hayır asıl anblatmak istenilen başta anlatılan süreçlerin çoktan gerçekleştiği bir konumda olduğumuzun gerçeğine aydım. Bundan sonrası post mafya devleti olacak belki ona da bir dizi çekilir.

78
06.02.2022

5.Bölüm
by Osman Sınav, 19.02.2003, 50min

Abi errrrrrrrrrrrrrkeklik be. Orospu şevko be. Can polat be. Ali duyunca stun yiyen polat be. Bişeyler daha yazıcam da hatırlamıyorum. Ya insan şu an kapanış jeneriği çalan bölümde ne yaşandığını unuturmu unutur valla. Yani kendini harmanladığı o boş konular ile erkeklik nüansları öyle bir hale sokuyor ki öyle izliyorum sadece. İzlerken eğleniyorum da ama büyütemiyorum o kesin. Duygusu eksik bu dizinin şimdilik. Aşk var öfke var nefret var ama hepsi o kadar çocuksu ki. Yapacak bir şey yok erkeklik duygusal anlamda çocuk olmak bira e haliyle o kısımda bir türlü büyümüyor dizi. Şimdilik diye de şerh düşeyim çünkü doğru kapılara sahip olduğunu gösteriyor en başından beri sadece açmaktan çekiniyor.

70
06.02.2022


6.Bölüm
by Osman Sınav, 26.02.2003, 1h

Ömer dayı sokucam şimdi neyine de sana da. Nerde mevzu nerde şey hemen bi ney üfleyem. Sikicem neyini de senide bok gibi çalıyon zaten ali ölür çalar, akıl danışmaya gelirler çalar sikicem şimdi neyini nefes mefes ayak yaptı gene çıkarttı neyi ya bui dur amk bi dur. Polat be maga be ne racon kesti be can polat be. Neyse böyle böyle gidicek işte bu dizi de. İyi aksiyon allah var bir de temelli bir aksiyon öyle içi boş da hissettirmiyor. Devlet mafya küçük büyük ilişkiler derken bir anlam temeli var en nihayetinde o da çok güzel hissettiriyor şimdi ne yalan söyleyeyim. Ama bir sıkıntı var aga acilen bu adamın sesinin değişmesi lazım sesi benim ki gibi uzun dönem ergenlik sei yeminle acilen polatın sesi adamın gelmesi lazım. 

77
06.02.2022


7.Bölüm
by Osman Sınav, 05.03.2003, 1h07min

Başladı gene amına koduğum valla mevzu olsunda ney çalam diye bekliyo kenarda. Mevlana şems anlatıyo konu gaylik değilmiş gibi anlatıyo ama onu da ana konuyla bağlayamayıp ney çalıyor valla kötü kötü olmuş adam oğlu ölünce. Bi dahakine ileri sarcam adam sufilik yapacakken kendini ne hallere koydu valla gülmekten kırılıcam. Ne oyun oynadı ama çakırello. Çekti çelik yeleği attı tasbiki aldı mermiyi hem şevko işi bozdu hem tapuları aldı falan filan. Bak harbiden baya iyi mevzu yaratıyor dizi helal olsun ama kusurada bakmasınlar bu tespih muhabbetinden daha gerçekçisini bulurlardı bence hayırdır özel güçlerimi var çakırın bu nece zamanlama.

65
07.02.2022


8.Bölüm
by Osman Sınav, 19.03.2003, 54min

Çok salak hareket valla ne diyeyim. Hayır bu karıya silahı ne ara verdiniz kim bunun doğru bir iş olduğunu düşündü. Neyse çok ikonik bir bölüm kumarhane açılışı. Bu zar koymalar ruletler falan baya o türk işi mafyacılığa sokuyor adamı. He ikonik demek iyi demek değil tabi ben hala daha önce değindiğim o eksikliği hissediyorum. Acaba kurtulacak mı bir noktada o duygusuzluğundan.

68
07.02.2022

9.Bölüm
by Osman Sınav, 26.03.2003, 1h

Polatın bu işe girmesi için hiçbir mantıklı sebep yok. Nasıl açıklıyacaklar acaba. Ne meral önemli bir karakter ne laz ziyayı şu an karşına almana gerek var ne de çakırı bu işe bulaştırmaya niye böyle bir şey yaptı anlamadım sırf derya yüzünden mi. O da saçma derya da çok önemli bir karakter değil kendi planları için haliyle bu perhiz bu ne lahana turşusu pek anlamadım.

62
07.02.2022


 

10.Bölüm
by Osman Sınav, 02.04.2003, 1h

Eee hamsi tava yeruk onu yeruk bunu yeruk orospi şeklinde bi bölüm. Oy asiye asiye tarzında bi bölüm. İlerliyo işte ne bok anlatayım.

60
07.02.2022


11.Bölüm
by Osman Sınav, 09.04.2003, 1h

Meh

56
07.02.2022


12.Bölüm
by Osman Sınav, 16.04.2003, 1h

Ulan bi kaç bölümdür sürekli düğüm oluyor ama bir noktada bazı şeylerin açılması lazım adamlar dört bir koldan hikayeye mevzu ekliyorlar yok Erdal dı yok çakır dı yok meral di yok polat tı aga bi bişey olsun artık. Tamam polat çıktı eyvallah da bu kadar düğüme gerek var mıydı anlamadım. Elifin salak kardeşi falan çok türk dizisi karakterleriyle sanki kuru gürültü yaratılıyor gibi. Tamam bunlar garanti büyük bir problem yaratacak da yani bu kadar doldurulmaya şu an ne gerek var zamansa zaman bölümse bölüm var elinizde tek bölümde elli tane dert yüklediler diziye.

52
07.02.2022


13.Bölüm
by Osman Sınav, 23.04.2003, 1h

Aga ben darlanmaya başladım. 5-6 Bölümdür laga luga laga luga Bi ömer dayı bişiy anlatıyo bir arslan aralarda önceki sahnelere dönüyoruz dönüyoruz da dönüyoruz. Bir türlü bir şeyler bir yere bağlanmıyor. Allak bullak büyük resim sahneleri ilgimi çekmiyor aga polat yerinde sayıyor ben bu diziye karakter dizisi demiştim izlemeden önce ama bu kadar gelişmeyen karakterlerle ilerleyen ama bir türlü ilerlemeyen hikayeyle ortada hiçbir gerçek anlamda hareket yokken hareket ediyor gibi duruyor dizi. Sanki bu kadar uzun planlamamışlar da ilk sezonu genişletmeye çalışıyorlarmış gibi. Türk dizi taktiklerini falan artık çokça görmeye başladım bu bile bir şeylerin yanlış gittiğini anlatıyor bence. Şevko öldü bişeyler oldu ama sıfır geridönütle yaşanıyor her şey.

43
07.02.2022


14.Bölüm
by Osman Sınav, 07.05.2003, 1h05min

He her türlü varoşluk yapıldı bi bu eksik kaldı. Ama bir şey demeden de geçemicem Kurtlar Vadisi Seray sever harbiden prime’dan da öte bir kadınmış helal olsun. Derya karakteri baya baya iyi anlamda sırıtıyor hem abisinin kim olduğundan hem mevzulara hakimliğinden dolayı en sivrilen kadın karakter şu an o. Bir diğeri de Nesrin ki Nesrin gerçek manada en potasiyelli olanı sadece şu an durgun ve üzerindeki hikayeye anladığım kadarıyla daha zaman var. Hazır kadın karakterleri konuşuyorken Elifden de bahsedelim. Ömer dededen sonra en kötü karakter olabilir. Tamam Sheakspiryen aşkın bir diğer karakteri ve aşırı romantize edilmiş yazımından dolayı bir türlü ayakları yere basmıyor ki ayakları yere bassın diye dizi her belayı getiriyor aslında başına ve lakin o kadar aşık ki bir türlü gerçek dünyaya inemiyor. Diğer iki kadın karakterle karşılaştırınca en en en obje kadın Elif sanırsam. Merale hiç girmiyorum hem bela hem acılı dicek pek bir şey yok onun hakkında. Ama şimdi tekrar son sahneye gelirsek her bok bitti bir deryanın Polatla mevzusu mu kaldı hayır konu buraya merale değsin diye getirildi eyvallah da bu mu yani dicem Çakır bu kadar banal hatta özür dilerim mafyacılık böyle bir banallik napalım bi bok olmayacağını bile bile bir sonraki bölümü bekletiyor bir şekilde. He hazır karakterlerden bahsetmişken bir iki karakter daha sıkıştırayım. Öncelikle Erdal. Bu adamın ölmesini 4 gözle bekliyorum bu Erdal öyle bir ölmeli ki ohhhhhh demeli yani bunu yapamayacaksa dizi gerçekten çok kırılırım diziye karşı. Elifin kardeşine de gelelim her böyle dizide illa pür salak adam görmek zorunda olmak beni çok üzüyor . Abi iyi senaryo yazabiliyorsunuz işte niye böyle karakterlere ihtiyaç duyuyosunuz ki illa Erdal-Elif kavgasına dahil olacak bu kadar aptal bir karaktere gerek yoktu sanki. He bir de Elif’in ailesi gerçekten üzücü direkt olarak ne annesinde ne kardeşinde toplasan çift haneli iq yok. Zaten karakterlerin konu itibariyle gerçek hayatta yani çoğunlupun gördüğü gerçek hayattan uzak farklı karakterler ama mafya dışı karakterlerin bu kadar streotip olması çok basit geliyor. Son bir de Ömer dayı sahnelerini full artı full atlıyorum bu kadar kafa siken başka adam yok kesinlikle alıcam o neyi de götüne sokucam bir noktada izlemeye devam edersem o yüzden atlamak en iyisi. Ortalam bir bölüme çok yazı yazdım neyse yeğenim bana ordan bir maden suyu verde içeyim. 

56
07.02.2022


15.Bölüm
by Osman Sınav, 14.05.2003, 1h05min

Yok abi bu sonlarda genel olarak bi sorun var. Abi seyfo göğsünden vuruldu baba alo sikicem elifin kardeşini seyfoyu vurdular lan bu daha önemli değil mi niye onla bitirmiyoruz. Bu sikindirik kardeş zaten çok canımı sıkıyordu inş ölür ama Erdal itinin götüne kazık girecekse bunu doya doya izlerim.

61
07.02.2022


16.Bölüm
by Osman Sınav, 21.05.2003, 55min

Meh

56
08.02.2022


17.Bölüm
by Osman Sınav, 28.05.2003, 1h06min

Ama çok sıkılmaya başladım ben artık. Sikicem cananı da ereni de bi durun artık. Nerde konsey monsey mevzu kargı falan. Şu an her türlü yan hikayeyi bitirmeye çalışıyo gibi dizi. Tamam ben de oyunları böyle oynarım da aga bu oyun değil banane yan bhikayelerden bi durun artık lütfen.

43
08.02.2022

18.Bölüm
by Osman Sınav, 04.06.2003, 1h01min

Bu sezon bitsin artııııııııııııııııık.

40
08.02.2022


19.Bölüm
by Osman Sınav, 11.06.2003, 1h01min

Sonunda ya sonanda amına koyayım ya tüm düğüm laz Ziyanın bir şey yapmasıymış tabi senaryoda yan yolların da oldukça bitmesi artık aksiyona itti herkesi. Ama en güzeli laz ziyanın harekete geçmesi oldu gerçekten. Adam homurdanıp duruyordu kaç bölümdür en sonunda bir aksiyona girdi. Valla daral gelmişti kaç bölümdür biri bişey yapacak yapmıyor yapacak yapmıyor sürekli Erdal görüyorum yani bir süredir erdalın maceralarını izliyoruz. Adam büyük şerefsiz, büyük orospu ama en sinir olduğum şey son bölümlerin hepsinin ana teması Erdal. Aga bu adam o kadar önemli değil ya tamam ne yapıyorsa yapsın, kimi öldürüyorsa öldürsün ama bu kadar ekran süresine ne gerek var.

77
08.02.2022

20.Bölüm
by Osman Sınav, 18.06.2003, 1h10min

Yok beğenmedim ben bu ilk sezonu. Ne de bu sonu pek beğenmedim. Ulan kaç tane adam yukarıda güvenlikti hani bu kadar adama niye 3 kişi bakıyor. Neyse bunları konuşmaya pek gerek yok ilerleyen sezonların daha iyi olacağını umuyorum sadece. Bir kere bu sezonun en büyük sıkıntısı hiçbir şeyin sonu değil bu herşey ya başlıyor ya başlayan devam ediyor ya bari Erdal ölseydi ya ama yok herkes yarım akıllılık yapıp ölme peşinde. Adam gelmiş racon yapmış sıkabilir o işte güvenliği sıkılaştırsana. Erdal bayılmadı bişey olmadı dövsene hikmet. Elif ara amına koyayım polatı telefonu mu yok bu adamın. Bir tek Derya’ya üzülüyorum vuruldu diye. Çok başka mevzu derya. Laz ziya kızını mı vurdu yok ona bu mu oldu. Arslan bey tanındımı bu kadar çözülmemiş düğüm kabız eder adamı.

66
09.02.2022



61

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Magicka ❌

Golden Compass ✅ 78

Hangover ✅ 64