Magicka ❌

 by Arrowhead Game Studios, 2011, 17.09.2022

#2011-2013 arası çok garip bir dönemdi, özellikle indie oyunlar açısından. Her yapıma Youtube'dan gelen bir trendle cıvık komikli olma, trend olma hali zerk edilmiş ve pek çoğu da bu kafayla bir noktaya kadar oldukça başarılı olmuşlardı. Magicka da onlardan biri ama iyi bir örneği diğer ürünler gibi yarım yamalak saçma bir şey değil. Her şeyi anlamakla birlikte bu cıvık komedik klikin tutmasını ve uzunca bir süre de devam etmesini hala anlamlandıramıyorum. Beyni gelişmemiş şımarık bir çocuğun oluşturmaya çalıştığı bir komedi türüne benzeyen bu tür bir ahmak komedisi dalı bile değildi bence. Bir nesille geldi ve o nesil büyüdüğünde bitmesini beklerken bu kadar uzun süre var olması çok saçma geliyor. Yeni gelen çocuk nesline de zerk edememesi lazım çünkü çok garip bir dönemin bir sonucu ve o dönem geçeli çok oldu. Artık 6-7 yaşında ilk defa internet ve youtube ile tanışan çocuklar yok ve bu bağlamda ordan gördüğü her şeyi gerçekliğe dönüştürmeye çalışan bir nesil de yok çünkü artık gerçeklikleri orada internet sanal bir şey değil yani. Neyse tam da anlatamadım ama öyle bir şey işte.

Normalde bunu yapmayı planlamıyordum ama bir anlık tahammülsüzlük yapıp oyunu bırakıyorum. Şu ana kadar oldukça eğlendim ve oyun bence gayet güzel ama artık sıkıldığım gerçeğini pas geçemiyorum. Belki daha coop odaklı bir oyun olmasının buradaki payı büyüktür fakat asıl sorunum sürekli olarak aynı şeyi yapıyor olma hissiden kaynaklanıyor. Dar bir alan, bir grup düşman ve onları büyüleyen ben basit ve eğlenceli bir çerçeve fakat fazla tekrar zevki öldürür. 

Bana kalırsa emekli edilmeyi hak etmeyen bir oyun fakat o zamanın ruhunda deneyimlenmeye uygun bir oyun gibi geliyor. Üstünden geçen 11 yıl oyunu değil ama sektörü, kültürü ve özel olarak internet kültürünü o kadar değiştirdi ki oyun eskimeden oyunun ruhu eskimiş. Bir de doğru konuşmak lazım şu an bende bir metal yorgunluğu var. Disco Elysium sonrası ne oynasam her şey yapay ve sıkıcı geldi. Beni heyecanlandıran şeyler bulmak lazım. 


Emekli
21.09.2022

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Undecember ❌

Golden Compass ✅ 78