Uygarlığın Ayak İzleri ✅ 50

by Celil Sadık, 2019, 20.08.2024

#Rönesans: yeniden doğuş, günahlardan arınma, dine dönme
#Mona Lisa'nın popülaritesi çalınması ve uzun süre bulunamamasından sebep çalınması da vatanseverlik he
#1470'lerde Floransa'da güzel mimarı yapımını sağlayan kırk yıl vergiden muaf
#Az insan çok huzur / insanlardan uzak durursanız günahlardan da uzak durursunuz
#Savonarola - Rejip benzerliği ???
#Caravaggio Bravi çetesi: ümitsiz ve korkusuzlar
#İçi yazıyla doldurulamayan sıfatlar kitabı gayri ciddi ve değersiz kılıyor
#Bir gitar bir keman bir hançer
#Açıkmıştım bana yiyecek verdiniz - susamıştım bana su verdiniz - yabancıydım beni içeri aldınız - çıplaktım beni giydirdiniz - hastaydım benimle ilgilendiniz - zindandaydım yanıma geldiniz" Matta incili
#Resimler ve ressamlardan çok hıristiyan tarihi ya da hikayeleri üzerine daha çok öğrendim

Oldukça sıradan, basit ve çoğu zaman objektiflikten oldukça uzak bir kitap demek zorundayım. İçerik ve seçimler olarak iyiyken içeriği derinleştirme, bilgi ile sarmalamada büyük sıkıntıları var. Buna rağmen eserleri hikayelerle birleştirmede de bir o kadar iyi. Yine de bir tarih anlatan, bir kültür anlatan ya da bilgilendirici hatta akademik görülebilecek bir kitapta bu kadar subjektiflik olmamalı. Şöyle güzel böyle iyi böyle mükemmel anlatısı kitabı baltalıyor. Bir yorum kitabı okumayı beklemiyordum. Yine de hikayeleşme konusundaki başarısı kitabı akıttı.

Her ne kadar bir tarihsel bir sanat gelişimini anlatma prensibiyle yola çıksa da bunu ne kadar yapabildiği büyük bir muamma. Ressamlara çok bağlı kalıp sanatın geliştiği kısımları göstermekte büyük sorunları var. Bu yüzeysel haliyle yazıların resimleri kitabı değil resimlerin yazıları kitabı olmalıydı. Daha fazla eser ve daha fazla görsel anlatım bu kitabı ihya ederdi ama bu haliyle bir adet eser resmi ve ardına 3 paragraf yazı okura çok bir şey sunamıyor. 


50
01.09.2024

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Magicka ❌

Golden Compass ✅ 78

Hangover ✅ 64