Baldur's Gate 2: Shadows of Amn + Throne of Bhall ✅ 74

 by Bioware - Overhaul Games, 2000-2013, 04.06.2024

Hem oyun hem ben bu ilişkiyi çok uzattık. İlişkimizden memnunum ama bu kadar uzamasına kesinlikle gerek yoktu. 3 ay oldu başlayalı, 3ay. Bir orası bir burası derken, sıcaktan bayılırken geçen 3 ay ve o 3 ayın yorgunluğu. Beni yoran oyun değil bu geçen zaman oldu ama oyunun bundaki katkısı oldukça az. İçerik üstü içerik, görev üstü görev derken oyun kendi başına zaten uzun ama bu uzunluğa alışığım. Hatta ilk oyundan daha az bile olabilir içerik bakımından. Sıkıcı değil ama bazı amaları var.

Mesela Amn'ı Sword Coast kadar sevemedim kesinlikle. Bence çok daha eksik bir yer ve karakterimin buraya olan yabancılığı ister istemez beni de yabancılaştırdı. Zaten pek hoş anılarımız da olmadı bu topraklarda. Bu sebeplere bir de aşırı şehir odaklı ve ara ara üstü körü hissettiren harita dizaynları gelince bu oyunun geçtiği alanları sevemedim. Bence kimlik olarak da pek var olamıyor. 

Mesela Bhal'ın çocuğu olmak hikayesini iyi sonlandırıyor ama diğer karakterlerin sonlarını pek bağlayamıyor. İki oyundur yanımızda olan karakterleri bu kadar basit sonlandırmak bana pek hoş gelmedi. Zaten yapmış olduğunuz şey bir paragraf yazı yazmak son için bari bir kaç paragraf yazında hayal gücümüz şenlensin biraz. 

Negatif meselaları kenara koyarsak pozitif olarak bu oyun 3. oyunu daha fazla arzulamama yol açtı. Bildiğim kadarıyla öyle pek birbirine bağlı oyunlar da değiller ama yeniden bu evrende bulunacak olmak bana bir heyecan veriyor. Pozitif olarak Sarevok'u iyi karaktere dönüştürebiliyor olmak hoşuma gitti ki bu bence oyunun ana mekaniklerinde biri olmalıydı. 2 oyunda da karakterleri değiştirebiliyor olmak bence oyunları çok daha başka bir seviyeye çıkarırdı. Herkesi olmasa bile belli başlı bir kaç karakteri farklılaştırabilmek çok acayip bir deneyim ve hikaye derinliği sunardı. 

İyisi kötüsü bir kenara koyarsak aslında temel olarak ilk oyundan çok farklı bir oyun yok elimizde. Bazı konularda ilk oyun, bazı konularda da ikinci oyun daha başarılı ama biri diğerine daha ağır bir üstünlük kuruyor denemez. İlk oyuna kendimi daha bağlı hissetsem de bu oyun belki bir iki puanla ondan daha iyidir. Öyle ya da böyle bir son bu hikayeye ve kötü bir son da değil. Bu sadece oyuna dair bir son da değil iki oyundur ben olan Klostropho'nun da sonu. Her ne kadar onu bir sonraki oyunda görmek de istesem bunun olmayacağını biliyorum ve  bu oyunla ona veda etmekten memnunum. 


74
18.09.2024



Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Magicka ❌

Golden Compass ✅ 78

Hangover ✅ 64