Fable Anniversary ✅ 65

 2014, by Lionhead Studios

Bu oyun iyi bir oyun ama şöyle bir dönüp bakınca pek çok açıdan da kötü bir oyun. Şöyle ki genel teması kullandığı mekanik ile oyunun işleyişini iyi bir şekilde birleştirmesi ve eğlenceli bir oyun olması açısından mükemmel olmasa da iyi olan çok büyük potansiyelle vaat eden başarılı bir seriye giriş oyunu. Fakat bu yenilenmiş haliyle bile hala eski hala cilalanmamış ve biraz takır tukur çalışan bir yaşlı bir makine gibi. Yapmak istediği işi yapıyor ama bir yandan da her gıcırdamasıyla içinizi kötü kötü yapıyor... gibi. Bunun en büyük etkisini oyunun son kısmında olayların hızlanmaya başladığı kısımda görmek çok daha kolay oluyor. Senaryo ve olaylar artık bu hantal oyunu geride bırakmaya başlıyor ve oynarken sanki bir şeylere yetişemiyormuş, sanki bir şeyleri kaçırıyormuş ya da sanki bunları da ben yapmak zorunda olmamalıyım hissiyle kaldım oyunun son bölümünde.

Oysa ilk ve orta kısım hep üstüne koya koya, alıştırarak ve içine çekerek ilerlemişti. Oyunda yaşlandıkça, geliştikçe değişimi az da olsa hissedebiliyordum ve bu durum beni oyunun içine ve dünyasına çekmekte çok başarılı oluyordu fakat oyunun ortalarında artık gelişebilecek pek bir şeyin kalmaması ve bunun bıçak gibi keskince gelmesi oyuna olan ilgimi de ona benzer bir şekilde kesti. Çünkü dönüp bakınca aslında senaryonun hiçbir ilgi çekici bir yanı yok. Yıllardır bir şekilde bildiğimiz bir kahraman hikayesi tek farkı iyi mi kötü mü olacağınız seçiminin size bırakıldığı bir senaryo anlayışı. E durum böyle olunca oynanış, mekanikler ve dünyanın geri kalan kısmının oyunu ilgi çekici kılması gerekiyor. Erken bir şekilde son halinize ulaşmış olmakta oynanış ve mekaniklerin içerisindin büyük bir parça koparıyor ve spot ışıklarının altına çok daha arındırılmış ve rafine bir şekilde bırakıyor. Yani bu parçalar eğer eğlenceli parçalar değilse oyunun geri kalanı da sıkıcılaşıyor.

Oynanış ilerleyişten rafine bir hale gelince sıradanlaşıyor. Üç çeşit saldırı stili ile istatistiksel olarak bir farklılık çıkarıyor fakat realitede pek bir anlamı (en azından benim açımdan) olamıyor. Zaman mekaniği, market mekaniği, iyi kötü mekaniği bir yerden sonra pek de değerli hissettirmiyor. Senaryo ise üzerine çok da çalışılarak yazılmadığını baş kötüyü öldürüp öldürüp başımıza tekrar kakmasıyla gösteriyor. Peki ne iyi bu oyunda. Dediğim gibi ilerleme hissinin bir yere kadar başarılı şekilde getirilmesi çok iyi, oyunun dünyasının derinleşmemesine rağmen yüzeysel kısımdaki yan görevleri ve işleri ana senaryodan çok ama çok daha eğlenceli, mekaniklerin ve oynanışın challenge halini alması daha eğlenceli ve hepsinden öte sonraki oyunlar için çok büyük bir potansiyel barındırması oyunu bence iyi bir oyun yapıyor. Tabi bu oyunun her zaman çok iyi ilerlediğine işaret etmiyor. 

65

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Magicka ❌

Golden Compass ✅ 78

Hangover ✅ 64