Blasphemous ✅ 82

 by The Game Kitchen, 2019, 19.08.2023

Plasphemous, Blasphemous sana ne diyeceğimi bilmiyorum. Sen bir kaç yıldır sürekli aklımdasın. Bir kere laptopta oynayıp yarım bıraktığımdan aklımdan çıkaramadım seni bir türlü ve bugün seni bitirdim. Artık aklımdan bir süre çıkabilirsin. Ki seni bitirmemeye de baya yakındım aslında. Crisanta'nın ikinici fazı baya baya oyunu kapattırıyordu. Neyse ki tespiklerim yanlışmış onu düzeltince hallettik. 

Bir kere çok sanatsal ve çok güzelsin ya. Mekanlar, karakterler, animasyonlar, cutscene'ler görsel olan her şey mükemmel estetik ve kimlikli gözüküyor. Aşırı distopik bir din ve onu sarmalayan tonla incilimsi şeyler kimliğini çok çok iyi yapıyor ve işliyor görsellik. Yine bu seçilen yön sebepli piyasanın çok büyük bir kısmından daha farklı bir oyunsun. Piyasada böyle motiflere sahip olmayı geçtim yanına yaklaşan bile çok sayılı oyun var. Aklıma bir tek Painkiller serisi geliyor ama o bile bundan çok uzakta. Hani hep incile uygun melek tanımı diye bir gif düşer ya heh bu oyun onun üzerine evren kurmuş hali. 

Görsel güzelliği oynanış da destekliyor. Çeşitlilik oyunu sürekli çekici kılıyor fakat benim bir derdim var. Ben metroidvania sevemiyorum sanırım. Yani daha doğrusu metroidvania'nın belkemiği olan erişemediğin yere gelişip sonra gel biraz gez sonra açılır muhabbetini sevmiyorum. Böyle olduğu zaman oyunu terse doğru oynuyormuş hissine kapılıyorum, bir şeyleri unutuyorum, unutmadığım şeyler hep aklımda olup oyunun tadını azaltıyor bir de oyunu ne kadar dolu dolu da oynasam hep bir şeyler eksikmiş gibi hissetmeme sebep oluyor. Daha ilk alandan buraya şunla girebilirsin bir de bu upgrade'i al öyle gel her yeri iyi kötü aklında tut şu duvarı yokla gizli geçit var mı falan derken benim kafa yanıyor. Evet türün gerçekliği böyle ama bu hiç user friendly bir tasarım değil bana göre. Bu tür napıp ne etmeli bu tür sonradan gelinebilecek yerleri çok iyi bir şekilde günlüklemeli ve oyuncuya göstermeli hatta elinden tutmalı yoksa kaçırması çok kolay, kaçırmadığın durumlarda da oyundan çalması çok kolay. Çünkü her şeyi ne kadar kafamda tutmaya çalışsam da bir noktadan sonra ister istemez internete düşüyorsun, e öyle olunca da oyunun tüm temposu bozuluyor, oyunun immersion'ı bozuluyor oyun bir deneyimden bir göreve evriliyor. Belki sadece bana özel sorunlardır ama bir sorun olduğu kesin. Oyunun büyüsünü, oyun içinde erimeyi, o kayboluşu, o kaçışı baltalammaya ne gerek var ben pek anlamıyorum. 

Bu negatifin üstüne minik bir negatif daha hikayeden bir bok anlamadım ama anlamam da pek beklenmiyor lakin buna rağmen bir yandan da hikayeyi anladığımı düşünüyorum. Olay tamamiyle False Gods. bu kadar ne eksik ne fazla. Ama yine de kendini tam anlatmayan oyunlara olan nefretim bir tık öne geçti diyebilirim. 



82
01.09.2023

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Magicka ❌

Hangover ✅ 64

Undecember ❌