Kayıtlar

Mass Effect 3 Legendary Edition ✅ 62

Resim
  2012-2021, by Bioware, 05.07.2022 Nasıl anlatsam nerden başlasam. Oynanış, tat, yazım ve daha nice konuda birinci oyunun kalitesi ne 2'de ne 3'te yok ne yazık ki. Sanki hikaye küçükken karakter, görev, diyalog yazmak daha başarılıyken hikaye büyüdükçe bence asıl tadı veren bu kısımlar daralıyor, haliyle de oyun karaktersizleşiyor. Büyük hikaye fena değil amam tatmin edici de değil. Üç ya da dört (ya da beş) son var ama hiçbiri tam anlamıyla anlaşılmıyor ve anlatılmıyor. Benim Shepard Peacemaker gibi bir karakter olduğundan yeşil son patlattı ama iyi mi yaptı kötü mü yaptı en ufak fikrim yok. En azından kısa vadede herhangi bir ırk ya da türü ayırmadığından kafası rahattır herhalde.  Aslında oyunun ucu bucağı da bu gibi. Bir takım teknik şeyler hariç bence bolca kötü oynanış ve hikaye dizaynına sahip bir oyundu. Ha keza ikinci oyun da öyleydi. Ben niyeyse bu iki oyunu hatta Dragon Age'in son iki oyununu da serilerin Bioware'den EA'e geçişi gibi görüyorum. Bu dört o

Eşkıya ✅ 60

Resim
  1996, by Yavuz Turgul, 2h8min Ben bu filmi hep Sarı Gelin'le karıştırıyormuşum onu fark ettim. Neyse beklediğimden daha kötü demek istemiyorum onun yerine dağınıktı demek istiyorum. Sahne geçişleri falan pek bir keskin, hatta öyle keskin ki acaba youtube'a falan atıldı diye makaslanan sahneler mi çok yoksa harbiden filmin kendi geçişi mi böyle arasında uzunca bir süre kaldım. Ben daha özel bir film bekliyordum orası kesin. Bu kopukluk hali çok çalmış filmden. Film akmıyor, konu akmıyor. Filmde akmaya uygun çok done var ama çok tıkanıyor ne diyalog ne görsellik ne sahneler ne karakterler o tıkanıklığı açamıyor. ( özellikle ana karakterin uzun yıllar yatmış olup dünya ve özellikle istanbul hakkında bir şey bilmeyip bir anda bozuk bir makine gibi kalması ve karakter özelliklerinin de bunu aşmaya yardımcı olmaması ana karakterin kendisini de başlı başına bir tıkanıklık olarak yetiştirmiş.) Yani diyebilecek de pek bir şeyim yok, harcanmış bir potansiyel görüyorum.  60 04.07.2022

Wire Cutters ✅ 40

Resim
  by Jack Anderson, 2014, 9min Salak robotlar 1 sağ 1 sol yapsanıza iki iki ayırmak yerine. Beraber çalışacak kadar anlaşan robotlar bunu da hallederdi.  40 30.06.2022

Hyperlight ✅ 54

Resim
  by Nguyen-Anh Nguyen, 2018, 17min Hiç 17 dakika gibi hissettirmedi. Bu hem iyi hem kötü. İyi çünkü içine çekmiş, kötü çünkü 17 dakikadan daha az şey anlatmış. Birinci ve ikinci twistten sonra üçüncü bir twist daha istedim ve bana kalırsa bu artık film adına bir zorunluluk olmuştu. Kısa hissettirmesinin asıl sebebi bu konuda eksik hissettirmesi. Sanki olabileceği şeyden daha azına mahkum olmuş gibi.  54 30.06.2022

Mass Effect 2 Legendary Edition ✅ 58

Resim
  by Bioware, 2010-2021, 26.06.2022 3. oyunu hiç oynamadım ama kesinlikle üçlemenin en kötü oyunu olduğuna eminim. Dolu gözüksün ve süre uzasın diye yapılan dizaynlar, buglar, glitchler sanki remaster değil de çıkmadan önceki son prototipini oynuyormuşum gibi bir his. Bir şeyleri ima etmekle gerçekten anlatmak arasında çok sıkışıyor ve maşallah en önemli yerde de hiç bir fikir dahi vermeden hikayeyi öldürüyor. Temelde hikaye ve oyun evreni hala güzel fakat hepsi ilk oyunun kalıntısı çok başarısız bir kopyası gibi. Her şey ama her şey çok yüzeysel. Sadece hikaye falan değil oynanış, alanlar, karakterler, onlar bunlar hepsi yüzeysel. Ki ilk oyunun en sevdiğim noktası olan gezegenler, sistemler falan tek bir tercihle yok olmuş gibi. Tamam Mako iyi olduğu kadar kötü noktaları da olan bir oyun dizaynıydı da en azından gidilebilen her yere iyi kötü bir ruh ve kimlik veriyordu. Burada ise prob at aşırı sıkışık bir alanda bir şeyler topla tamam bitti. Zorla aktif olan görevler, Cerberus'un

Black Hawk Down ✅ 72

Resim
  by Ridley Scott, 2001, 2h24min Ahh amerigos feels bad, why kill amerigos, they human. 19 tane bizden 1000 tane sizden, sizden derken insan olarak sizden değil böyle eşya gibi, herhangi bir şey gibi olan sizden bahsediyorum. İnsanlığınız bizi alakadar etmiyor. Tamam film belki o kadar da Amerika yüceltip Somali'yi itin götüne sokmuyor, arada bir onların da insan olduğunu gösteriyor ama çok nadiren ve... çok göstermeden. Sanki film antimilitarist olmaya çalışan ama askeriye övücü film gibi. Savaşın tüm boktanlığını ve acısını göstermiyor ama frontal olan çoğu şeyi göstermekten çekinmiyor. Tabi bunu da baya baya överek yapıyor. Evet öleceksin, öldüreceksin, yaralanacaksın, yaralayacaksın ama yanındaki adam için yapacaksın.  Tabi yanındaki adam için yap sen yine de Somali toprağındasın babacım onu napıcaz. Tamam o Aidid dünya üzerindeki en mutlak kötü olsun adam sith lordu olsun Palpatine olsun da senin de pek bir farkın yok sanki he, ne dersin. Bir de bunlar sadece frontal kısım ark

Punch-Drunk Love ✅ 25

Resim
by Paul Thomas Anderson, 2002, 1h35min Pure Cringe. Baba bu neydi ya. Bi kere sanat yapıcam diye böyle sikko ses yönetimi yapılmaz, bunu bir kenara atayım. İki, bu ne lan, her şey o kadar soyut ki tüm her şey bir rüya herhalde. Yarısında kapatıyordum nerdeyse öyle kötü hissettim filmde. Kısa olmasa garanti kapatırdım. Ana karakter 3 - 5 adam dövdü allahtan da o çok ufak aksiyon bile filmi bir noktaya taşıdı çünkü ortada bana kalırsa hiç bir şey yoktu. Tabi yükseltti derken çok bir şey de beklememek lazım.  Bunun bir rüya filmi olduğuna daha eminim artık. Yok çünkü mantıklı bir açıklaması. Eyvallah rüya filmi de yapılır, hatta iyi de yapılır hatta niye yapılmasın ama bu film onun iyi bir örneği falan değil ya da rüya filmi bile bu kadar soyut olamaz bu ekstrem bir kopuklukta. Film o kadar az şey sunmasına karşın nasıl bu kadar karmakarışık olabiliyor ben bir sik anlamadım. ese ağlanı kimse anlamıyor, bir hanımefendi anlıyor, oğlan aşık oluyor, sonra dayak yeniyor, oğlan bir garip, herke